Economia 06/01/2020

Les càrniques, l’hostaleria i el camp impulsen el Grup Montaner

Xavier Grau
2 min
Joan Montaner, director general del Grup Montaner.

El Grup Montaner, companyia catalana especialitzada en recursos humans i externalització de serveis, va disparar la seva facturació el 2019. L’octubre passat la facturació va fregar els 8 milions d’euros -el seu rècord mensual des de la seva fundació el 1973-, amb un increment d’un 10,6% respecte al mateix mes de l’any anterior. Un augment de la xifra de negocis impulsada en gran part per la focalització en el sector de les indústries càrniques -sacsejades laboralment per la lluita contra les falses cooperatives-, l’hostaleria, la brioixeria industrial i també l’agricultura, especialment els temporers en llocs com la zona de Lleida. “Hem aprofitat la veta de mercat en sectors molt precaritzats per professionalitzar-los”, indica a l’ARA Joan Montaner, director general del grup. El bon posicionament de la companyia en aquests sectors els ha permès aconseguir un gran creixement al País Valencià, Madrid i Catalunya, explica.

Malgrat créixer en grups de gran precarietat laboral, Montaner destaca que els seus treballadors tenen sempre contracte segons conveni. El grup es divideix en tres branques: Quality, de treball temporal; TQ Servicios, d’externalització de serveis, i Montaner & Asociados, de selecció de personal.

Nova tecnologia i digitalització

En el cas de Quality, el grup, que gestiona uns 45.000 contractes anuals, acaba d’introduir noves eines tecnològiques per digitalitzar l’activitat. En aquest sentit, s’ha posat en marxa una nova aplicació mòbil, de la qual s’han fet més d’un miler de descàrregues en només un mes, a través de la qual el treballador pot tenir tota la formació, informació d’ofertes de treball, nòmines i, fins i tot, signar els contractes de manera remota.

L’empresa també ha introduït un nou servei a Montaner & Asociados -la filial de selecció de personal- denominat Onboarding, d’acompanyament del candidat a ocupar un càrrec en una empresa durant un període d’entre 30 i 60 dies per assegurar l’èxit de la integració.

El director general del grup destaca els canvis que estan tenint lloc en el mercat laboral, amb un creixement important de l’absentisme, per una banda, i amb un important increment de la rotació. A més, reconeix que cada vegada més les empreses busquen personal per donar solucions a projectes concrets en un temps determinat.

El grup, amb presència a Espanya, Andorra i també amb una delegació a París, supera els 74 milions d’euros anuals de facturació -59 milions a Catalunya- i dona feina a unes 3.500 persones de manera directa i indirecta. El Grup Montaner forma part del rànquing FT1000, del Financial Times i Statista, com una de les 1.000 empreses que més van créixer a Europa entre el 2014 i el 2017. De fet, en aquest període el grup va créixer un 172% i és l’empresa espanyola amb més creixement en aquest rànquing, en què hi ha 97 empreses de l’Estat.

stats