Comptes públics

La recaptació de l'Estat supera per primera vegada els 300.000 milions d'euros

L'alça dels ingressos prové del dinamisme de tots els impostos gràcies al ritme de creixement econòmic

La vicepresidenta primera i ministra d'Hisenda, María Jesús Montero, aquest dijous al Congrés.
23/12/2025
2 min

BarcelonaHi ha un motor que impedeix que la capacitat de gestió del govern espanyol es paralitzi. És la recaptació d'impostos, que, fins al novembre, supera per primera vegada els 300.000 milions d'euros. Es tracta d'un nivell sense precedents, a només un mes del tancament de l'exercici. Així doncs, aquesta xifra anticipa que el 2025 ha sigut un nou any d'ingressos rècord.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els ingressos fiscals continuen augmentant, en línia amb el creixement de l’economia, i aquest dinamisme es reflecteix en una millora general dels resultats de tots els impostos. Segons les dades de recaptació de l'Agència Tributària estatal, els ingressos acumulats en els primers 11 mesos de l'any arriben als 301.355 milions d'euros. Aquesta quantitat, que és equivalent al producte interior brut (PIB) de Catalunya, a més de suposar un increment del 10% respecte al mateix període de l'any passat, supera tot el que es va recaptar el 2024, quan es va situar entorn dels 294.000 milions.

Els ingressos procedents de l'impost de la renda de les persones físiques (IRPF), amb 133.282 milions fins al novembre, van experimentar un creixement del 10,1%. Les retencions a compte per salaris i activitats econòmiques, amb un total de 114.018, van créixer un 8,5% durant els primers 11 mesos de l'any, gràcies a variables com l'augment de l'ocupació. Però l'IRPF no ha estat una excepció perquè l'IVA, un tribut estretament vinculat al consum, va aportar durant el mateix període 94.416 milions, també el 10,1% més. D'altra banda, l'Estat va recaptar 35.942 milions amb l'impost de societats, un 9,3% més que durant els 11 primers mesos de l'any passat.

Els ingressos tributaris durant el mes de novembre van pujar fins als 22.785 milions, un 19,2% per sobre dels recaptats durant el mateix mes de l'any passat. El resultat és conseqüència d'un creixement dels ingressos bruts del 13,3% i un descens de les devolucions fetes del 6,4%, segons les dades de l'Agència Tributària estatal. Després del descens en la recaptació el 2020 a conseqüència de la crisi sanitària de la covid-19, els ingressos tributaris han marcat un rècord rere l'altre.

stats