Economia 18/12/2015

El Corte Inglés vol competir amb Amazon en repartiment instantani

J.m.
2 min
El grup repartirà alguns productes comprats per internet en un màxim de dues hores.

BarcelonaLa batalla per l’entrega ràpida dels productes comprats a internet no para de créixer. Després de fer-se oficial la instal·lació d’un gran centre logístic d’Amazon al Prat de Llobregat (un dels objectius del qual serà l’enviament exprés de productes), El Corte Inglés va llançar ahir un nou servei de compra online amb entrega en un màxim de dues hores. Així, la cadena de distribució es prepara per competir amb el líder mundial del comerç electrònic, que als Estats Units ja ofereix el servei Amazon Prime Now, consistent precisament en l’entrega a domicili en menys de dues hores.

En aquest cas, la iniciativa d’El Corte Inglés funciona d’una manera molt similar a la d’Amazon Prime Now, ja que -com fa el gegant nord-americà- només està disponible per a uns productes concrets, com articles de moda, complements, perfumeria, cosmètica, tèxtil i informàtica. Que els productes estiguin disponibles o no per a aquest servei depèn del lloc d’entrega i de l’estoc disponible. La companyia començarà a operar amb aquest servei primer a les principals ciutats, com Barcelona, Madrid, València, Màlaga, Sevilla i Bilbao, però el seu objectiu és arribar a oferir-lo des de totes les ciutats on té un punt de venda. El Corte Inglés és una de les principals plataformes de comerç electrònic de l’Estat, juntament amb Inditex i Amazon.

A Espanya el servei d’Amazon Prime Now encara no està disponible, però ahir alguns mitjans avançaven que el gegant nord-americà té previst començar a oferir-lo aviat a Madrid i Barcelona. Tot i això, fonts de l’empresa van negar-ho. De moment, Amazon compta amb un servei d’entrega el mateix dia que només funciona a la ciutat de Madrid i en alguns punts de Barcelona.

El Corte Inglés emet deute

D’altra banda, ahir la cadena presidida per Dimas Gimeno també va anunciar la seva estrena al mercat alternatiu de renda fixa (MARF), després d’haver-hi registrat pagarés per un import de 300 milions d’euros i dirigits a inversors qualificats. L’objectiu d’El Corte Inglés amb aquesta operació és “diversificar les seves fonts de finançament i optimitzar els costos de finançament de circulant”.

De fet, aquest any la cadena de distribució espanyola ja ha utilitzat altres vies d’endeutament per aconseguir liquiditat. A principis d’any va captar 600 milions a través d’emissions de bons amb venciment a set anys. A més, aquest estiu l’empresa va modificar els seus estatuts per donar entrada en el seu accionariat al xeic qatarià Tamim bin Hamad al-Thani, que es va quedar amb el 10% del capital de la companyia per 1.000 milions d’euros. Aquesta operació va suposar l’expulsió de Carlota Areces, neboda del fundador Ramón Areces, que considerava que el qatarià va pagar massa poc per comprar aquest percentatge del gegant comercial.

stats