Economia 26/10/2016

El 60% dels nounats treballaran en feines que encara no existeixen

Gairebé una tercera part dels llocs de treball a Europa desapareixeran com a conseqüència de tecnologies com el 'big data' i la intel·ligència artificial

Ara
2 min
Techcamp: colònies + internet de les coses  Entusiasme  Innat

BarcelonaUn 57% dels llocs de treball a Europa desapareixeran com a conseqüència de tecnologies com el 'big data' i la intel·ligència artificial, sobretot en aquells camps menys especialitzats, segons càlculs de l'OCDE. Així ho ha assegurat Carme Artigas, consellera delegada i fundadora de Synergic Partners, durant la conferència “Més enllà del Big Data, noves tendències i reptes” celebrada aquest dimecres en el marc de la Big Data Week Barcelona.

L'empresària ha destacat que la inversió de capital risc en intel·ligència artificial ha assolit els 600 milions el primer quadrimestre de 2016, 200 milions més que el mateix període de l’any passat. “Això implicarà, d’altra banda, que es creïn llocs de feina que avui no existeixen. El 60% dels nens que neixen avui tindran feines que encara no s’han creat”, ha afirmat Artigas.

En aquesta línia, ha assegurat que la intel·ligència artificial ja no és ciència ficció i que cada vegada està més democratitzada: els periodistes robots en esports o els cotxes sense conductor en són alguns exemples. Però l’especialista en 'big data' també ha advertit sobre la necessitat de regular els processos ètics en aquest àmbit. Segons ha explicat, entre el 2030 i el 2040 serem capaços de crear màquines més intel·ligents que l’ésser humà, i, per tant, haurem de regular també les implicacions ètiques d'aquesta revolució tecnològica.

Així com el 2012 el famós gràfic Hype Cycle of Gartner, que analitza les expectatives posades en les noves tecnologies, mostrava que el 'big data' es trobava en un estat d'irrupció, actualment ja no es considera una tendència emergent sinó que s’ha consolidat. “El repte ara és que el 'big data' sigui madur a nivell empresarial”, senyala Artigas. Segons ha apuntat la CEO de Synergic Partners, la indústria es focalitza en tres reptes principals: el reconeixement d’imatges, de veu i de text.

stats