Economia 19/06/2014

Els grans empresaris espanyols se'n van de gira internacional per vendre la recuperació econòmica

Directius de Telefónica, Inditex, CaixaBank i Iberdrola, entre d'altres, es reuniran amb els principals diaris econòmics i viatjaran a les principals ciutats d'Europa i Amèrica per promocionar la marca Espanya

Europa Press
2 min

MadridEl Consell Espanyol de Competitivitat (CEC), integrat pels grans empresaris espanyols, començarà una gira per les principals ciutats d'Europa i Amèrica amb l'objectiu de promocionar els primers símptomes de recuperació econòmica a Espanya.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A més, com a prèvia al "road show" que té previst arribar a una vintena de ciutats internacionals, quatre dels màxims representants de l'Íbex es reuniran amb editors dels diaris financers anglosaxons més influents.

Així, els presidents de Telefónica, César Alierta; Inditex, Pablo Isla; Iberdrola, Ingnacio Sánchez Galán; i de CaixaBank, Isidre Fainé, es reuniaran amb el Financial Times, The Wall Street Journal, l'International Herald Tribune i The Economist el proper mes de juliol a Londres.

Suport a la gestió de Rajoy

El que aquests grans empresaris pretenen traslladar als editors dels diaris són les seves previsions per a l'economia espanyola de cara als propers exercicis: un creixement de l'1,3% del PIB per a aquest any i d'un 2% pel 2015. Aquestes dades són encara més optimistes que les que el Govern espanyol va traslladar a Brussel·les, un 1,2% de creixement del PIB aquest 2014 i un 1,8% per a l'any següent.

L'Executiu espanyol "beneeix" que els directius espanyols hagin pres la iniciativa en aquesta direcció per esvair tots els dubtes sobre la recuperació espanyola als principals líders d'opinió a nivell econòmic.

El CEC ja va demostrar el seu suport a la gestió de Mariano Rajoy el mes de maig quan van presentar l'informe "Espanya 2020", en què s'anticipaven les perspectives econòmiques del país.

Després d'aquestes reunions amb les capçaleres econòmiques més influents, al setembre començarà la gira per les principals ciutats internacionals amb l'objectiu de defensar la marca Espanya i donar a conèixer les dades de l'informe "Espanya 2020".

Segona gira internacional

No és la primera vegada que els grans empresaris espanyols se'n van de gira per promocionar la marca Espanya. L'any passat alguns dels representants del 'think tank' van visitar 23 ciutats, entre elles Amsterdam, Londres, Brussel·les, París, Milà, Boston o Buenos Aires, amb el mateix objectiu.

Si l'any passat van posar èmfasi en Espanya com un país d'oportunitats, cada vegada més productiu i amb una posició estratègica per accedir a mercats amb un creixement potencial, aquest any els empresaris aprofitaran la incipient recuperació del PIB i la lleugera millora en creació de llocs de treball i afiliació a la Seguretat Social.

stats