Economia 08/05/2014

La facturació de Caprabo cau un 3,9%

Les vendes remunten en el primer trimestre del 2014. El resultat d'explotació creix un 66% fins als 17,6 milions d'euros

Dani Sánchez Ugart
1 min

BarcelonaLa cadena de súpers Caprabo va facturar el 2013 1.364 milions d'euros, un 3,9% menys que el 2012, però va guanyar rendibilitat en incrementar el resultat d'explotació (benefici abans d'interessos i impostos) un 66% fins als 17,6 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Segons ha informat la companyia en un comunicat aquest dijous, la millora del resultat és conseqüència de les "iniciatives d'eficiència" que l'empresa porta impulsant en els últims tres anys, com canvis en la gestió logística i millores d'eficiència energètica. De fet, tot i la pujada del resultat d'explotació, els marges de Caprabo van caure durant el 2013 per les diverses campanyes de reducció de preus i per la iniciativa el Comparador, que iguala als clients que tinguin targeta de fidelitat el preu de Mercadona.

Tot i així, la facturació de Caprabo va caure, una tendència que la companyia justifica per la reducció del consum a Catalunya, on les vendes a superfície constant es van reduir un 4,3%, tot i que el global de vendes van pujar un 1,4% per l'obertura de noves botigues.

Remuntada a principis d'any

En els primers mesos del 2014, les vendes de Caprabo van créixer un 0,4%, en el primer increment dels últims quatre trimestre. Tot i així, l'empresa preveu tancar l'exercici amb una xifra global de vendes semblant a la de l'any passat pel "mal comportament del mercat català a superfície constant".

Al llarg de l'any, a Catalunya, Madrid i Navarra, els tres mercats estratègics, Caprabo va obrir el 2013 17 establiments nous, dels quals 12 van ser franquícies.

stats