Tecnologia

Fever, la plataforma d'oci que s'ha escapat de Catalunya i ja val 1.000 milions de dòlars

El castellonenc Pep Gómez va impulsar l'empresa, ara madrilenya, des de Barcelona i ha tancat una ronda de 200 M€

2 min
El castellonenc Pep Gómez, fundador de Fever.

BarcelonaEl 2012 Pep Gómez era un postadolescent de 19 anys i sense barba que "volia canviar el món". Ara en té 29 i segueix pensant el mateix, però la gran diferència després d'aquesta última dècada és que l'aplicació que aleshores acabava de crear ja val més de 1.000 milions de dòlars. Fever, la plataforma de plans d'oci que va impulsar aquest emprenedor de Castelló de la Plana des de Barcelona, ha tancat una ronda d'uns 200 milions d'euros que dispara la seva valoració fins a la categoria d'unicorn. L'operació l'ha liderat Goldman Sachs Asset Management, la branca del banc nord-americà dedicada a la inversió, però també hi ha participat el grup mediàtic Atresmedia, que és dins l'accionariat de Fever des del 2018 i en controla el 10%.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Encara que Fever es va gestar a Barcelona, la companyia va marxar de la capital catalana el 2013, només dos anys després de néixer, per traslladar-se a Madrid. Gómez explica a l'ARA que el motiu d'aquest canvi de seu va ser que "l'equip d'aquell moment va decidir estar allà" i insisteix que Reby, la seva nova empresa de patinets elèctrics compartits, té la seva base central a Barcelona. "Tant de bo que pugui seguir a Fever, però crec que estaré muntant companyies", responia fa deu anys a la pregunta sobre on es veia quan en tingués 30. La predicció es va complir perquè el 2015 va deixar de ser-ne el conseller delegat "perquè portava cinc anys treballant sense parar". "No m'agrada tant fer créixer l'empresa de 100 a 1.000 com de 0 a 100. Soc millor en la fase inicial que a l'hora de gestionar el dia a dia", reflexiona ara.

Després d'aquest pas al costat, el timó de Fever va quedar en mans d'Ignacio Bachiller, que actualment encara n'és el conseller delegat. Aquest madrileny va estudiar a l'exclusiva escola privada del barri de La Moraleja Runnymede College i és el fill de Francisco Bachiller, president de Mediobanca. L'aplicació d'oci té altres vincles amb grans empresaris i financers espanyols: entre els seus assessors hi ha Borja de la Rica Entrecanales, fill de Blanca Entrecanales, de la família fundadora d'Acciona, i fill també de Javier de la Rica, exvicepresident de Mediobanca. Aquest últim dirigeix la firma Peninsula Capital Advisors juntament amb l'expresident d'Endesa Borja Prado.

Sense dades de facturació

Bachiller ha assegurat a Bloomberg que el pròxim pas per a l'empresa després d'aquesta operació és emprendre un "camí clar" cap a una sortida a borsa. El 2019 Fever va traslladar la seva seu des d'Espanya a Delaware (un estat dels EUA que trien moltes start-ups amb inversors nord-americans pel seu tracte fiscal favorable a les empreses) i, per tant, aquest és l'últim any del qual es coneixen els resultats. Segons els comptes dipositats al Registre Mercantil, aleshores l'empresa facturava prop de 19,6 milions d'euros entre dues societats diferents, Kzemos Technologies i Eventos Singulares Flander.

Fever assegura que en aquests últims tres anys ha multiplicat per deu els seus ingressos i que els EUA són el seu principal mercat. Precisament, la companyia treu pit d'haver-se adaptat, amb la creació d'esdeveniments virtuals, a un moment en què el covid ha afectat de ple el seu sector. "Estem orgullosos que una tecnologia originada i desenvolupada a Espanya estigui ajudant milers de creadors d'oci i cultura d'arreu del món a oferir experiències memorables i de qualitat a milions de persones", ha celebrat Bachiller en declaracions a Europa Press.

stats