Economia 14/09/2021

El grup d'automoció Punch es postula per substituir Nissan

El projecte de la companyia belga preveu ocupar les tres plantes de l'automobilística i mantenir tota la plantilla

2 min
El vehicle de combustió d'hidrogen que Punch vol fabricar a Barcelona

BarcelonaMentre s'acaba el termini perquè la taula de reindustrialització de Nissan decideixi quina empresa ocuparà les tres fàbriques que deixarà a finals d'any l'automobilística japonesa a Catalunya, una nova companyia s'ha postulat per instal·lar-se a les plantes que es quedaran orfes: la de la Zona Franca, la de Montcada i Reixac i la de Sant Andreu de la Barca. Es tracta del grup belga especialitzat en components de l'automoció Punch, que ha concretat aquest dimarts els seus plans de futur per ocupar les tres instal·lacions: fabricar-hi 46.100 vehicles d'hidrogen, elèctrics i de dièsel el 2025 i arribar als 75.600 el 2030. A més, la companyia espera aconseguir les patents de la pickup Navara de Nissan per modernitzar-la i convertir-la en un vehicle de combustió d'hidrogen. Alhora, planteja fabricar vehicles elèctrics destinats al sector del taxi basats en la furgoneta e-NV200 també de la firma japonesa i tirar endavant una marca pròpia de patinets elèctrics produïts a Barcelona.

Amb aquests números, la companyia ha assegurat que podrien mantenir tota la plantilla actual, unes 2.000 persones, i ha avançat que preveu fer-hi una inversió de 650 milions d'euros en els pròxims sis anys, una xifra, ha matisat l'empresa, que podria arribar als 1.000 milions el 2030 amb ajudes i subvencions. A més, s'ha compromès a construir una nova planta de pintura que tindrà un cost de 80 milions. El grup assegura que vol crear feines de qualitat i s'ha desmarcat de les precàries vinculades a la logística o a la restauració. "No necessitem feines d'Amazon o de McDonald's. Calen feines de veritat", ha subratllat el conseller delegat i propietari del grup, Guido Dumarey.

La decisió, a finals de mes

La de Punch és l'última candidatura presentada i que se suma, entre altres, a la del consorci format pels fabricants de camions elèctrics suecs Inzile (que hi produiria un camió petit) i Volta Trucks, a més de la firma d'enginyeria amb seu a Montmeló QEV Technologies. També hi ha a la llista el productor de motos elèctriques Silence.

Quina serà l'escollida que substituirà l'automobilística japonesa es decidirà, segons el calendari presentat per la mateixa taula de reindustrialització, abans que s'acabi aquest mes.

stats