Immobiliari
Economia 23/12/2021

Housfy arriba a l’equilibri i reactiva l’expansió internacional

La 'proptech' multiplica per 2,4 el seu negoci, fins als 15 M€

2 min
Albert Bosch, conseller delegat i fundador de Housfy

BarcelonaDesprés de gairebé cinc anys des de la seva fundació, la proptech Housfy ha arribat a l’equilibri en els seus comptes i ha aconseguit un resultat brut d’explotació (ebitda) positiu, segons ha explicat a l’ARA el fundador i conseller delegat de la companyia, Albert Bosch. Malgrat la pandèmia, el 2021 ha sigut un bon any per a Housfy, que ha portat la seva seu a unes noves oficines al districte del 22@ i va aconseguir tancar al mes de setembre una ronda de finançament de 10 milions d’euros .

Segons Bosch, el 2021 s'arribarà a una facturació superior als 15 milions d’euros, una xifra que significa haver multiplicat per 2,4 vegades el negoci en un any. La companyia, que va aturar pel covid-19 la seva expansió a l’exterior, ha decidit reprendre la seva internacionalització, potenciant el mercat portuguès, on ja és present, i anant al mercat italià, on considera que pot aconseguir fer créixer el negoci perquè veu el mercat immobiliari del país transalpí molt similar a l’espanyol.

La companyia de tecnologia aplicada al sector immobiliari ha arribat ja als 250 empleats, una xifra que, segons el seu fundador, creixerà el 2022 fins a 400 treballadors, per fer front a l’expansió, no només internacional, sinó de negoci. Housfy va començar com una aplicació d’intermediació en la compravenda d’habitatge, però després va entrar en el negoci de les hipoteques i en el de l’habitatge de lloguer. Per això, segons el seu conseller delegat, s’està pensant en obrir noves línies de negoci per convertir-se en “la primera plataforma integral de serveis al voltant de la llar”. Segons Bosch, la companyia està tancant actualment unes 150 compravendes d’immobles al mes, unes 200 hipoteques també mensuals, i gestiona un miler d’habitatges de lloguer.

Impacte del covid

El fundador de la companyia reconeix que la pandèmia del covid-19 “ha ajudat” els negocis online com el seu, i qualifica com “un bon any” per a la companyia el 2021. Però, a més de l’impuls del negoci en línia, hi ha altres factors que també han fet créixer el negoci durant aquest any, com per exemple la demanda d’habitatge que va quedar emborsada l’any passat per la pandèmia i que es va traslladar al mercat el 2021 o el manteniment en mínims dels tipus d’interès.

stats