Tecnologia
Economia 21/10/2021

Indoorclima obre una ronda de 4,5 M€ per accelerar el negoci

La companyia vol impulsar el seu nou model basat en el 'big data' i la intel·ligència artificial

2 min
La fundadora i directora genera d'Indoorclima, Maria Romero.

BarcelonaIndoorclima, la companyia catalana que aplica el big data i la intel·ligència artificial en els sistemes de climatització i ventilació d’immobles, ha obert una ronda de finançament per captar un mínim de 4,5 milions d’euros que li permetin accelerar el creixement i la implantació, segons ha explicat a l’ARA la fundadora i directora general de l’empresa, Maria Romero. Una ronda de finançament que espera tancar en un parell de mesos i que està oberta a tot tipus d’inversors, malgrat que per a la companyia la millor opció serien socis industrials dels sectors de la tecnologia, la sostenibilitat, l'immobiliari o l'industrial.

La companyia, explica Romero, ja té desenvolupat el seu sistema i també els algoritmes, que són totalment escalables. El que vol, doncs, és accelerar el creixement per fer-se fort en un mercat encara poc madur. Entre els clients actuals ja hi ha grans empreses com Decathlon, Meliá i Grifols. Però els plans de la companyia passen per multiplicar la seva facturació i passar dels 2 milions d’euros l’any abans de la pandèmia a entre 16 i 25 milions el 2024. Per fer-ho, el pla de la companyia és passar de les 400 instal·lacions que gestiona actualment a unes 6.000 en el mateix període. A més, el finançament també permetrà sortir als mercats estrangers, en què ja ha començat a treballar.

Segons Maria Romero, la part més important del finançament que s’obtingui es destinarà a impulsar el canvi de model de negoci que va néixer amb la pandèmia. Un model que passa per la digitalització i gestió des del núvol de les instal·lacions amb projectes clau en mà sense cost per al client, ja que l’estalvi mínim del 15% que obtenen en la factura permet amortitzar la inversió. No obstant això, una part menor del nou finançament es destinarà també al desenvolupament i al màrqueting.

Estalvi energètic i de CO2

El model de la companyia possibilita ventilar millor els espais tancats, cosa molt apreciada pels clients en temps de pandèmia, a més d'un estalvi en la factura energètica, ja que permet adaptar la climatització a les necessitats de cada moment gràcies a l’algoritme. L’eficiència, a més, permet reduir les emissions. Si s'arriba a les 6.000 instal·lacions, l’estalvi seria d’unes 156.000 tones de CO2 a l’any.

stats