Un banc japonès incorporarà robots a la seva plantilla per rebre clients

El robot es diu Nao, sap parlar 19 idiomes i reconeix les expressions facials i el comportament dels clients

Els clients del banc nipó Mitsubishi UFJ seran rebuts a partir de la primavera per Nao, un robot amb aptituds comunicatives, capaç de respondre a preguntes bàsiques sobre els serveis de l'entitat.

L'androide fa 58 centímetres i és capaç de comunicar-se en 19 idiomes, i analitzar l'expressió facial i el comportament dels clients amb qui interactua.

El banc afirma que "amb la incorporació d'aquesta eina es pot impulsar la comunicació amb els seus clients". Mitsubishi UFJ incorporarà un nombre sense determinar d'aquests robots, que tenen un preu aproximat de 8.000 dòlars (uns 6.800 euros), en algunes de les seves sucursals per continuar després amb l'ampliació de personal robòtic si la resposta dels clients és favorable.
 
Nao va ser desenvolupat per la companyia francesa Aldebaran Robotics, propietat del gegant de les telecomunicacions asiàtic Softbank, que també incorpora un model robòtic (Pepper) en la seva plantilla. Nestlé també es va sumar a la tendència japonesa d'incorporar robòtica en l'atenció al client i va manifestar la seva intenció d'incorporar el robot en unes 1.000 botigues del món.
 

Més continguts de