Tecnologia

El grup txec Rohlik absorbeix el súper online català Ulabox

La companyia invertirà més de 50 milions d'euros per expandir-se a Espanya i situarà un centre tecnològic a Barcelona

2 min
Ulabox fa marxa enrere a Madrid i concentra la inversió a Barcelona

BarcelonaEl grup txec Rohlik ha tancat un acord amb el supermercat online català Ulabox per llançar a Espanya la marca Sezamo.es, que començarà a prestar servei a Madrid a partir del segon semestre d'aquest any. La companyia, que està present a Praga, Budapest, Viena, Munic i Frankfurt, invertirà més de 50 milions d'euros en els seus primers cinc anys d'activitat a l'Estat i crearà 200 llocs de treball durant el primer any a les diferents àrees de la nova companyia, segons ha avançat en un comunicat. El preu de l'operació no s'ha fet públic, però Rohlik integrarà Ulabox, que fins ara estava en mans del seu fundador, Jaume Gomà, i un grup de petits inversors.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Ulabox, el primer supermercat exclusivament online, nascut a Espanya el 2010, seguirà oferint els seus serveis com a distribuïdor en línia a Barcelona. D'altra banda, Rohlik ha anunciat que ubicarà una base tecnològica a Barcelona —la segona després de la que ja té a Praga— per traslladar-hi els desenvolupadors de programari que treballin amb Android i Java. Fonts d'aquesta companyia han precisat a Efe que està previst que treballin en aquest centre unes 40 persones.

L'equip de Barcelona serà el nucli del primer hub de Rohlik fora de la República Txeca, seguint la nova estratègia de la companyia. "A Rohlik estem orgullosos de llançar Sezamo.es a Espanya, concretament a Madrid, aquest any, i estem entusiasmats amb els futurs plans d'expansió a d'altres ciutats", ha assegurat per la seva banda Tomas Cupr, conseller delegat i fundador del grup, que ja és un unicorn valorat en més de 1.000 milions de dòlars.

Nova marca a Espanya

En els últims comptes presentats al Registre Mercantil, Ulabox va registrar prop de 8,9 milions d'euros de facturació i 3,2 milions d'euros de pèrdues. El súper online català també havia intentat créixer assumint la distribució online d'alguns mercats municipals com el Mercat del Ninot, el seu primer projecte pilot. A partir d'ara, Gomà serà el conseller delegat de Sezamo.es, mentre que David Campoy es convertirà en director comercial de la marca.

Aquesta arriba a Espanya amb una oferta de més de 8.000 articles de supermercat, incloent-hi productes frescos, i permetrà rebre'ls en menys de tres hores al domicili. De moment ja s'està construint un magatzem a Madrid i l'objectiu es seguir expandint la marca a altres ciutats.

stats