Moda
Economia 10/03/2022

Mango oblida la pandèmia i tanca el seu millor any des del 2014

La companyia aconsegueix uns beneficis nets de 67 milions d'euros i unes vendes de 2.234 milions d'euros el 2021

2 min
La seu de Mango situada a Palau-solità i Plegamans

BarcelonaEl conseller delegat de Mango, Toni Ruiz, ja es mostrava optimista sobre com tancaria la companyia l'exercici del 2021 en una entrevista a l'ARA l'octubre passat . Aquest dijous l'empresa de moda més important de Catalunya ha confirmat els bons presagis. Mango va aconseguir l'any passat uns beneficis nets de 67 milions d'euros, una xifra que fa oblidar un 2020 en què a causa de l'esclat de la pandèmia va perdre 110 milions d'euros, i que triplica els 21 milions amb els quals va tancar el 2019. De fet, són els millors resultats des del 2014, quan va arribar als 107 milions de beneficis.

La clau van ser les vendes, que van arribar a 2.234 milions d'euros, una xifra similar a la de l'últim any abans de la pandèmia, quan Mango va assolir un rècord de 2.374 milions d'euros. Del total de facturació un 79% va ser a l'estranger i la resta al mercat espanyol. Sobretot destaca, després d'un inici d'any inestable per les restriccions pel covid en països com França, Alemanya i els Estats Units, les vendes del quart trimestre, que també acostuma a ser el més fort, i que van superar les del mateix període del 2019.

Els resultats de Mango el 2021
Dades en milions d’euros

Resultat net

Facturació

2.374

2.327

+107

2.261

2.234

2.233

+67

2.194

+21

+4

2016

2018

2020

2017

2015

2019

2014

2021

-33

2.017

-36

-61

-110

1.842

Resultat net

Facturació

2.374

+107

2.234

+67

+21

2020

2018

2016

2017

+4

2015

2019

2014

2021

2.017

-33

-36

-61

-110

1.842

Facturació

Resultat net

2.374

+107

2.234

+67

+21

2020

2018

2016

2017

+4

2015

2014

2019

2021

-33

-36

2.017

-61

-110

1.842

Del total de facturació, un 42% va ser online, un dels punts als quals ha destinat més esforços la companyia els últims anys, amb un augment d'un 23% respecte del 2020. Actualment Mango ven en 85 mercats via internet, als quals l'any passat va sumar Tailàndia. A les botigues, tot i estar tancades una mitjana de 48 dies per les restriccions, es van incrementar les vendes un 21% respecte del 2020.

Entre les línies de negoci destaca sobretot els bons resultats de la Kids, la que comercialitza roba infantil i juvenil, amb un creixement de facturació del 60% respecte del 2019. Tot i això, la Woman, que concentra la roba de dona, és la que continua tenint més pes a l'empresa, amb el 82% de les vendes.

"Els resultats del 2021 demostren la bona evolució de la companyia l'últim exercici", ha assegurat el conseller delegat via comunicat. Ruiz ha afegit que Mango té una posició "òptima" per afrontar el futur.

Pel que fa a l'ebitda (benefici abans d'impostos, interessos i altres conceptes), tanca el 2021 amb una xifra molt per sobre de les previsions inicials: 423 milions d'euros, més del doble del 2020, i la dada més elevada des del 2014. La companyia també ha aconseguit reduir el deute net a zero (amb un deute negatiu de 8 milions d'euros), i ja ha tornat el 50% dels 240 milions que havia sol·licitat a l'Institut de Crèdit Oficial (ICO) per fer front a la pandèmia, uns recursos que de moment no ha necessitat.

L'empresa d'Isak Andic va destinar 45 milions d'euros a l'apartat d'inversions, la major part per al procés de digitalització i per a la remodelació d'algunes botigues amb la seva nova imatge. Actualment té 2.447 punts de venda en més de 110 mercats.

Preocupació pels efectes de la guerra

Ara bé, el 2022 torna a començar amb incerteses a causa de l'atac de Rússia a Ucraïna, un fet que ha portat l'empresa catalana a tancar totes les botigues pròpies i la venda online al país de Vladímir Putin. Són 55 establiments dels 120 que té en territori rus, ja que la resta són franquícies. "Mango està analitzant l'impacte que tindrà la crisi d'Ucraïna i Rússia en el seu negoci", assegura l'empresa al comunicat.

stats