Economia 19/03/2017

Situació de "màxima tensió" entre el sector del taxi i els conductors de vehicles amb llicència VTC

Alberto Álvarez, el portaveu de l'associació de taxistes Élite, admet a RAC1 que la "crispació" als carrers de Barcelona és "molt alta" i vaticina que els incidents continuaran. La Generalitat demana "civisme" als dos sectors

Ara
2 min
UN “DANY” QUE POT ANAR A MÉS
 El jutge que ha ordenat paralitzar el servei d’Uber a Espanya explica a la interlocutòria que “es tracta d’evitar que  el dany augmenti”. La mesura s’executarà en el moment que l’Associació Madrilenya del Taxi aporti un aval  de 10.000 euros per compensar Uber si finalment la justícia li dóna la raó.

BarcelonaGuerra oberta al sector del taxi contra les llicències VTC. Després que ahir transcendís un vídeo en què un grup de taxistes bolquen un cotxe amb llicència de vehicle amb conductor (VTC), aquest diumenge Alberto Álvarez, portaveu d'Élite –la principal associació de taxistes de Barcelona– ha afirmat que la situació als carrers de la ciutat és de "màxima tensió" i ha vaticinat que els incidents continuaran perquè "la crispació és molt alta". "Això s'acabarà amb alarma social", ha admès en declaracions al 'Via lliure' de RAC1.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Álvarez s'ha desmarcat dels aldarulls dels darrers dies i ha assegurat, com a portaveu d'Élite, que lamenta "aquesta mena de coses" i condemna la violència. Tanmateix, ha sostingut que els taxistes se senten desemparats per la "desídia" de les administracions i ha admès que entén que els taxistes es "defensin" en veure que "la policia no està actuant" davant les agressions que, assegura, estan patint pels conductors de vehicles amb llicència VTC. En aquest sentit ha afirmat que, els darrers dies, molts taxistes s'han trobat amb el vidres trencats i altres desperfectes als seus vehicles. "Ens estan atacant, i quan t'ataquen, et defenses", ha sentenciat.

La possible arribada de 3.000 noves llicències VTC posa el sector del taxi en peu de guerraÁlvarez ha justificat la indignació dels taxistes per la "gran quantitat de diners" que inverteixen per aconseguir la llicència que els permet exercir la seva professió. Alhora, ha afirmat que aquesta situació de crispació a l'alça "es veia a venir" des que Uber va aterrar a Barcelona el 2014 a través d'UberPop, i n'ha culpabilitzat l'administració per la "liberalització encoberta" del sector que estan duent a terme. "Els taxistes ens sentim impotents. Hi ha molt d'intrusisme, i avancen ràpid en el sector per dinamitar-lo", ha afirmat Álvarez, alhora que ha lamentat que han topat amb el "mur" de l'administració cada vegada que els han presentat "projectes" per reformar el sector.

La Generalitat demana "civisme" davant l'escalada de tensió

En declaracions al mateix programa, el director general de Transport de la Generalitat, Pere Padrosa, ha qualificat de "lamentables" els actes violents dels últims dies i ha reclamat "civisme" davant l'escalada de tensió entre els dos sectors. "Violència no n'hi hauria d'haver mai", ha afirmat.

Padrosa ha admès que hi haurà una liberalització 'de facto' del sector del taxi si finalment el Suprem dona llum verda a les 3.000 llicències VTC pendents. Alhora, ha reconegut que "si fins ara la proporció que hi havia entre les llicències VTC i el taxi era d'1 a 30, si en posem 3.950 en relació amb les 12.000 que hi ha a l'AMB passarem d'1 a 3. Això vol dir que la convivència serà entre iguals, gairebé".

Tanmateix, Padrosa ha passat la pilota a la teulada del govern espanyol i ha afirmat: "Hi ha una llei de l'Estat que és la que determina com es regula una llicència VTC, i la Generalitat només pot atorgar-la o no, i no les hem atorgat perquè hem fet una interpretació restrictiva de la llei".

stats