Laboral

Un 'call center' obliga els companys d'una treballadora morta a seguir treballant al costat del cadàver

La companyia de telemàrqueting Konecta va demanar a la plantilla que seguís atenent les trucades en un centre de Madrid, segons denuncia la CGT

ARA
2 min
Un call centrer en una imatge d'arxiu

BarcelonaUna empleada de l'empresa de telemàrqueting Konecta a Madrid va morir la setmana passada a la feina mentre atenia trucades telefòniques i la companyia va ordenar als seus companys que seguissin treballant quan el seu cos sense vida encara era a les oficines, segons ha denunciat a través de les xarxes el sindicat CGT i han informat diversos mitjans de comunicació.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El passat 13 de juny, la treballadora va traspassar de manera inesperada mentre era al seu lloc de treball després que els intents de reanimar-la no aconseguissin evitar aquest desenllaç. "Una companya va haver de subjectar-la perquè no caigués de la cadira, tot seguit van intentar reanimar-la [...], però no, el rellotge es va parar per sempre", recordava la secció federal de telemàrqueting de CGT en un comunicat.

Els treballadors de Konecta asseguren que els seus superiors els van dir que continuessin contestant trucades mentre els serveis d'emergència no arribaven per endur-se el cadàver. "Està estirada a terra i nosaltres agafant trucades", lamentaven els companys. "Tot semblava una pel·lícula de terror de sèrie B", van dir en la seva denúncia pública. El sindicat critica que Konecta no decidís desallotjar el centre i enviar la plantilla a casa a continuar fent teletreball, sinó que argumentés que eren "un servei essencial" i no podien marxar. "I la vida? Hi ha alguna cosa més essencial que la vida? La resposta sembla clara, però els fets no indiquen això. Expressem la nostra repulsa als responsables de Konecta per aquest comportament. Els ha faltat humanitat, empatia i respecte a cabassos", reivindiquen des de la secció de la CGT.

Investigació dels fets

L'organització reclama que ara "toca minimitzar els danys" i exigeix a la companyia que ofereixi suport emocional i psicològic a la plantilla, que es comuniqui de forma clara, oblidi les trucades i pensi "en les persones a les quals els costarà curar la ferida". La CGT assegura que l'endemà de la mort de la treballadora hi va haver una reunió entre el comitè de seguretat i salut i la direcció de l'empresa per dirimir responsabilitats i que es reconegui què va passar. El sindicat ha demanat una investigació dels fets i que s'estableixi un protocol d'actuació per a aquests casos. "No pot tornar a succeir", insisteix la CGT.

stats