Moda

El gegant català dels perfums Puig estudia una sortida a borsa

La firma contracta els bancs d'inversió Goldman Sachs i JP Morgan per preparar aquesta operació, segons 'Expansión'

2 min
Marc Puig, conseller delegat de Puig

BarcelonaUna de les grans multinacionals catalanes està un pas més a prop de fer el salt a la borsa. La firma de perfums, moda i maquillatge Puig ha contractat els serveis de les entitats financeres Goldman Sachs i JP Morgan per preparar una possible sortida als mercats, segons ha avançat aquest dijous el diari Expansión. Fonts consultades pel rotatiu asseguren que la valoració de la companyia podria arribar als 8.000 milions d'euros en la seva estrena a borsa. L'empresa que presideix Marc Puig hauria contactat amb aquests dos bancs d'inversió mesos després de canviar l'estructura del grup per agrupar tots els seus negocis en una sola societat anònima, Puig Brands SA. Aquest és un moviment habitual en les corporacions que volen posar en marxa una operació borsària, ja que és un requisit indispensable per fer-ho.

La informació avançada per Expansión també assegura que aquest desembarcament als parquets es produirà en algun moment del 2024. Això no obstant, aquest tipus d'estratègies empresarials acostumen a variar en funció de les anades i vingudes dels mercats. En les sortides a borsa a Espanya, la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) exigeix per norma general que com a mínim s'hi col·loqui un 25% del capital de la companyia. En aquest cas, però, caldria tenir en compte un altre element. Fins ara Puig sempre s'ha mantingut com una empresa 100% de capital familiar i, perquè els propietaris en segueixin tenint el control, com a màxim podria col·locar el 49% de les seves accions a la borsa.

Resultats històrics

Aquesta operació arriba en un moment de resultats històrics per a la firma de perfums, moda i maquillatge. El 2022 la companyia va disparar un 40% els seus ingressos en comparació amb l'any anterior, fins als 3.620 milions d'euros, una xifra que deixa enrere totes les anteriors en més de 100 anys d'història. Alhora, Puig va disparar el benefici net fins a un altre màxim de 400 milions d'euros, un 71% més, també per l'impacte en l'exercici anterior d'un canvi legislatiu al Regne Unit que afectava la compra de la marca de maquillatge Charlotte Tilbury.

A més, aquesta millora en els comptes va esquivar el fort impacte de la inflació en molts negocis, una tensió macroeconòmica que per ara no ha afectat el sector del luxe i de la cura personal. Era el segon any consecutiu de resultats rècord per a Puig, que va notar l'impacte del covid el 2020, quan va perdre 71 milions d'euros. Consultada per l'ARA, una portaveu de Puig no ha volgut confirmar ni desmentir la possible sortida a borsa de la companyia.

stats