Moda

La demanda d'accions de Puig ja supera l'oferta en el primer dia de sondeig

La companyia de fragàncies catalana començarà a cotitzar el 3 de maig

3 min
El president executiu de la companyia, Marc Puig, 
en una foto d’arxiu.

BarcelonaL'operació de sortida a borsa de Puig el pròxim 3 de maig ja té l'èxit assegurat. La multinacional de fragàncies i moda ha rebut una demanda d'accions que supera amb escreix l'oferta poc després que s'hagi obert aquest divendres el període de prospecció al mercat. Segons han explicat fonts del mercat a l'agència Efe, poc després d'iniciar-se el procés s'ha produït una sobresuscripció dels títols que la companyia vol vendre, la qual cosa demostra l'interès que hi ha per entrar en el grup català. Les mateixes veus han indicat que CriteriaCaixa, el hòlding de participades de La Caixa, prendrà una participació rellevant de Puig. Aquest període de sondeig per part dels potencials nous accionistes ha començat aquest divendres i s'espera que conclogui el dia 30 d'aquest mateix mes.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia de fragàncies i moda catalana va enviar aquest dijous a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) el fulletó que confirma tots els detalls de l'operació anunciada a principis de la setmana passada. Una de les xifres clau que ara ja coneixem és la valoració amb la qual la companyia farà aquest salt als mercats: les accions del grup se situaran en un rang de preus entre els 22 i els 24,5 euros per títol, fet que suma una capitalització borsària d'entre 12.700 i 13.900 milions d'euros.

Puig col·locarà a la borsa prop de 3.000 milions d'euros: 1.250 arribaran a través de l'oferta pública de noves accions (totes aquestes seran de tipus B, amb només un vot en comparació amb les de tipus A); 1.360 amb la venda de títols que fins ara estaven en mans de la família Puig; i 390 extres mitjançant una potencial ampliació de l'oferta que podran exercir els bancs col·locadors.

Amb una capitalització a la borsa d'aquestes dimensions, Puig ja té pràcticament el tiquet d'entrada a l'Íbex-35, ja que se situaria a la banda alta del selectiu espanyol entre gegants corporatius com la constructora ACS i l'energètica Repsol. Aquesta és l'operació de sortida a borsa més gran que es produeix a l'Estat des que el gestor aeroportuari Aena va estrenar-se als parquets el 2015. El grup català de perfums farà aquest pas poc després de presentar uns resultats rècord per tercer any consecutiu: el 2023 la seva facturació va superar els 4.300 milions d'euros i va assolir uns beneficis de 456 milions.

El control de la família

Una part important d'aquesta operació és que la nissaga dels Puig té la intenció de mantenir el control del grup que va fundar Antonio Puig Castelló el 1914. Així doncs, la família representarà el 68% del capital i el 91,4% dels drets de vot, mentre que els accionistes minoritaris suposaran el 32% dels títols i ostentaran el 8,6% en el poder de decisió. De fet, la mateixa empresa admet en el fulletó de sortida a borsa que aquesta estructura dual "pot portar a situacions en què la família Puig tingui interessos empresarials que no estiguin alineats amb els dels titulars de les accions de classe B". Alhora explicita que aquesta fórmula "podria desincentivar potencials intents d'adquisició que podrien beneficiar" els seus nous accionistes.

"Som una casa per a les love brands [marques d'amor]. Les nostres love brands ressonen i són estimades pels consumidors i creen forts llaços emocionals amb ells". Així comença la carta de presentació amb la qual Puig es presenta als futurs compradors de les seves accions en aquesta nova etapa com a cotitzada. En el document, la companyia remarca els seus 110 anys d'història com a negoci familiar, i el fet que els seus valors i la seva visió empresarial s'han transmès al llarg de tres generacions de Puig. Just abans de la sortida a borsa, Puig també ha remodelat el seu consell i ha sumat la presidenta de Bankinter, María Dolores Dancausa, com a consellera independent, i la directiva Tina Müller com a consellera delegada de la firma de cosmètica natural suïssa Weleda.

stats