Economia 18/01/2013

Nissan anuncia que el nou cotxe no es fabricarà a Barcelona i adverteix que la planta s'enfronta "a una mort lenta"

L'empresa ha anunciat la decisió l'endemà que fracassessin les negociacions amb els treballadors. Vinculava la fabricació del vehicle a noves mesures laborals i una retallada de costos

Ara
2 min
LA FÀBRICA DE ZONA FRANCA 
 La planta catalana de Nissan fabrica furgonetes i totterrenys, i ara opta a un turisme del segment C a partir del 2014.

BarcelonaNissan ha anunciat que la planta de Barcelona "ha perdut l'oportunitat" de fabricar el nou model que vol llançar l'empresa japonesa a partir del 2014. El vehicle es produirà a una altra fàbrica de Nissan o de Renault a Europa. La companyia japonesa ho ha fet públic l'endemà que fracassessin les negociacions amb els treballadors per retallar costos.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

En el comunicat, Nissan adverteix els treballadors que "aquesta oportunitat perduda significa que la planta no podrà crear els més de 4.000 llocs de treball en el sector de l'automoció a Espanya i que també perd la inversió de 130 milions que anava associada al nou producte".

El director general de Nissan Motor Ibérica, Frank Torres, diu en el comunicat que "aquesta situació deixa la planta de Barcelona en una situació molt complicada". "Sense la competitivitat necessària per atraure nous models que reemplacin els nostres productes actuals quan arribin al final del seu cicle de vida". "El resultat de no poder aconseguir aquest nou vehicle és que no podrem créixer i, de fet, ens enfrontarem a un escenari de mort lenta", ha conclòs.

Sense acord després de 20 hores de reunió

El pla de competitivitat de la planta de Barcelona es negocia des de fa més de sis mesos i inclou mesures que Nissan ha titllat de "vitals" perquè s'adjudiqui un nou vehicle que garanteixi els llocs de treball i el futur a mitjà termini de la fàbrica. L'empresa exigeix noves mesures laborals i una retallada de costos.

Després d'una llarga reunió de 20 hores, CCOO i UGT van acusar aquest dijous la direcció de demanar nous sacrificis a última hora, com allargar la jornada vuit minuts, perdre un dia de descans personal o ampliar en dos dies la jornada anual. En canvi, en la qüestió més espinosa, la doble escala permanent que pretenia la direcció, sembla que hi havia acord.

stats