Economia 14/02/2018

El Tarraco, el primer Seat batejat amb un topònim català

La companyia va triar el nom a l'octubre però va aturar l'anunci a causa del Procés

Natàlia Vila
2 min
El president de Seat, Luca de Meo (dreta), el vicepresident d'R+D, Matthias Rabe (centre) i el cap de disseny, Alejandro Mesonero, durant la presentació de l'Ateca. SEAT

BarcelonaEl futur totcamí de Seat (SUV, per les seves sigles en anglès), el més gran d’aquesta gamma de l’automobilística de Martorell, s’anomenarà Tarraco, segons va publicar ahir la revista alemanya Auto Motor und Sport i van confirmar a Europa Press fonts sindicals. Aquest vehicle es fabricarà a la planta de Volkswagen de Wolfsburg (Alemanya) i sortirà al mercat a finals d’aquest any.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

La companyia tenia previst anunciar el nom del seu tercer SUV abans del 15 d’octubre de l’any passat, però ho va endarrerir sine die per la situació política a Catalunya al mes d’octubre. De moment, la companyia no confirma el nom, ni tampoc que ja estigui feta l’elecció. Segons va explicar l’automobilística a l’ARA, “Tarraco té les mateixes possibilitats (el 25%) que la resta”. Fonts sindicals, en canvi, mantenien que la tria ja està definida.

La companyia va rebre en el seu moment més de 10.000 propostes per batejar el nou model. Després d’una primera selecció dels noms més votats, l’empresa va triar-ne quatre, Alborán, Aranda, Àvila i Tarraco, perquè entressin en una segona ronda de tria popular definitiva a través d’internet.

Aran va quedar eliminat al setembre. No va passar el filtre de la companyia tot i que és un nom que l’automobilística té registrat des de fa més de 30 anys, tal com va explicar l’ARA. Durant les dues setmanes del mes de setembre en què es van fer les votacions per triar el candidat favorit, Tarraco va ser l’opció que va rebre més vots.

A la 14a, la vençuda

La política de Seat a l’hora de triar noms havia generat una certa polèmica perquè després de tres dècades i 13 models amb noms de topònims espanyols no n’hi havia ni un de català. Pel camí, la marca amb seu a Martorell havia llançat el Ronda, l’Ibiza, el Málaga, el Marbella, el Córdoba, el Toledo, l’Altea, l’Arosa, l’Alhambra, l’Inca, el León, l’Ateca i l’Arona.

La marca explica que per triar nom comproven que no estigui registrat i que no s’assembli a cap altra marca. Després un estudi de mercat valora com sona i amb què s’identifica el nom. Malgrat això, l’última paraula la té el consell de la companyia. Fonts del sector havien explicat a aquest diari que el principal candidat en aquest cas era Alborán.

stats