La polèmica, fins i tot com a estratègia de negoci
Ryanair és la companyia líder del mercat aeri espanyol
BarcelonaL'aerolínia irlandesa Ryanair, fundada el 1985 per Tom Ryan, és el vaixell insígnia del 'low cost' a Europa. No para de reinventar-lo dia rere dia, i, per fer-ho, no dubta a creuar el que altres consideren línies vermelles. La ultraagressivitat comercial i el menyspreu sistemàtic per la competència li ha valgut l'enemistat del sector. La polèmica està gravada a l'ADN de la 'low cost', però es pot dir que no en fa un ús gratuït. Tot té un sentit econòmic.
Ryanair va ser l'any passat una de les poques empreses que van obtenir beneficis a Europa. Va guanyar 503 milions d'euros i va facturar 4.325 milions d'euros en el transport de 75,8 milions de passatgers.
Quan l'aerolínia presidida per l'histriònic Michael O'Leary va irrompre a Espanya el 2002 des de Girona, va amenaçar d'arrabassar a l'aleshores totpoderosa Iberia el lideratge del mercat espanyol, una promesa que va fer riure més d'un. Avui dia, Ryanair domina absolutament el rànquing espanyol.
Llegiu-ho a l'ARA Premium.