AEROLÍNIES
Economia 15/08/2012

La polèmica, fins i tot com a estratègia de negoci

Ryanair és la companyia líder del mercat aeri espanyol

Ignasi Pujol
1 min
RESERVA DE COMBUSTIBLE Els tres avions de l'aerolínia low cost van haver de demanar prioritat per aterrar perquè no portaven prou combustible. La companyia assegura que ja havien assolit el nivell mínim de reserva de combustible, que permet que un avió voli durant 30 minuts addicionals, uns 480 quilòmetres.

BarcelonaL'aerolínia irlandesa Ryanair, fundada el 1985 per Tom Ryan, és el vaixell insígnia del 'low cost' a Europa. No para de reinventar-lo dia rere dia, i, per fer-ho, no dubta a creuar el que altres consideren línies vermelles. La ultraagressivitat comercial i el menyspreu sistemàtic per la competència li ha valgut l'enemistat del sector. La polèmica està gravada a l'ADN de la 'low cost', però es pot dir que no en fa un ús gratuït. Tot té un sentit econòmic.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Ryanair va ser l'any passat una de les poques empreses que van obtenir beneficis a Europa. Va guanyar 503 milions d'euros i va facturar 4.325 milions d'euros en el transport de 75,8 milions de passatgers.

Quan l'aerolínia presidida per l'histriònic Michael O'Leary va irrompre a Espanya el 2002 des de Girona, va amenaçar d'arrabassar a l'aleshores totpoderosa Iberia el lideratge del mercat espanyol, una promesa que va fer riure més d'un. Avui dia, Ryanair domina absolutament el rànquing espanyol.

Llegiu-ho a l'ARA Premium.

stats