Tecnologia
Economia 17/11/2021

La propietària de Fotocasa i Infojobs vol optar als fons europeus

Adevinta incorpora més de 100 nous treballadors a la seva seu de Barcelona

2 min
El conseller delegat d'Adevinta a Espanya, Román Campa.

BarcelonaUn dels grans eixos dels fons europeus que Brussel·les ha començat a entregar a Espanya és la digitalització. Les principals plataformes del sector tecnològic que operen a l’Estat no han passat per alt aquesta nova arribada de recursos i algunes ja prenen posicions per formar part dels plans que es posaran en marxa a partir dels Next Generation. Adevinta, la companyia noruega propietària de portals d'anuncis i compravendes com Fotocasa, Habitaclia, Infojobs o Coches.net, és una de les que estan determinades a participar en programes com el Digital Toolkit, una convocatòria de subsidis per a pimes i autònoms que vulguin digitalitzar el seu negoci.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

“Estem veient com es podria instrumentalitzar, però amb més recursos podríem cofinançar alguns d’aquests productes per a petites i mitjanes empreses”, explica a l’ARA Román Campa, el nou conseller delegat de la companyia (escissió del grup Schibsted) a Espanya. De moment, l’empresa ha engegat el procés per presentar una manifestació d’interès al govern espanyol i oferir-se a proveir serveis de formació i transformació digital.

Campa defensa que la col·laboració publicoprivada hauria de ser una de les principals vies per assignar els fons europeus i assegura que Adevinta pot convertir-se en un “canal” per fer arribar coneixements digitals a les pimes. “Els PERTE poden servir per traccionar una part dels diners, però també hi ha la possibilitat de formar empreses en aquestes noves capacitats”, insisteix el directiu.

Espanya, el segon mercat

El principal centre d’operacions d’Adevinta a Espanya és a Barcelona. A la capital catalana, la companyia compta amb uns 1.200 empleats, dels quals 300 treballen per als serveis centrals. Aquests últims mesos el grup haurà incorporat un centenar de nous treballadors i encara n’ha de sumar una trentena més a principis del 2021. El mercat espanyol és el segon en importància per a la companyia (per darrere de França) i representa el 25% de la facturació. Darrerament, Adevinta s’ha centrat en incrementar els ingressos que aconsegueix a través de les transaccions en els seus portals. Per exemple, les comissions per l'enviament a domicili quan algú ven un objecte a Milanuncios.com o el cobrament a les immobiliàries per oferir tours virtuals dels seus pisos a Fotocasa.

stats