Economia 22/02/2021

Seat ultima amb l’Estat la fabricació del cotxe elèctric a Martorell

El president de la companyia veu "imprescindible" per al sector una fàbrica de bateries a Espanya

2 min
El nou president de Seat, Wayne Griffiths, amb el Cupra Formentor.

El president de Seat, Wayne Griffiths, veu més a prop que la planta de Martorell fabriqui aviat un cotxe elèctric. En una trobada telemàtica amb periodistes aquest dilluns ha admès que hi ha "discussions bastant avançades amb el govern" espanyol perquè la planta pugui fabricar un cotxe elèctric el 2025, però ha reclamat a l'executiu espanyol una aposta decidida per l'electrificació i poder comptar amb una planta de bateries "a prop".

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

"Seguim parlant amb el govern d'aquest projecte i anunciarem en les setmanes vinents notícies respecte a això", ha comentat, sense donar més detalls. En aquest sentit, Griffiths ha elevat la pressió al govern espanyol perquè aposti pel cotxe elèctric i la infraestructura de recàrrega i ha demanat que es destinin fons europeus de reconstrucció a la fabricació de cotxes elèctrics. També ha reclamat ajudes als clients per a la compra de vehicles elèctrics.

Respecte a la possibilitat d'una fàbrica de bateries a les instal·lacions que deixarà lliures Nissan a finals d'any, Griffiths ha dit que "és imprescindible que Espanya tingui una fàbrica de bateries", malgrat que no ha concretat on s'hauria de situar. Però sí que ha demanat una aposta clara del govern espanyol per l'electrificació de l'automoció. "Espanya no pot perdre el tren del cotxe elèctric".

El president de Seat ha obert la porta a fer que la marca sigui l'encarregada de desenvolupar la plataforma de cotxe elèctric petit del grup Volkswagen, una opció que beneficiaria el futur de la planta de Martorell i la de Volkswagen a Landaben. No obstant, Griffiths ha dit que es competeix per aconseguir-ho amb altres marques del grup d'altres països.

Sobre la situació de Seat, el president de la companyia s'ha limitat a dir que aquest any serà millor que el passat, que les vendes van bé i que la manca de semiconductors farà perdre "algun volum" el primer semestre, que es podrà recuperar durant la segona part de l'any.

Cupra creix un 11%

Griffiths ha comparegut aquest dilluns en la celebració del tercer aniversari de la marca Cupra, la marca esportiva de Seat. Segons ha explicat el president de Seat i de Cupra, aquesta última marca va tancar el 2020 amb 27.400 cotxes venuts, gairebé un 11% més que l'any anterior. Griffiths ha indicat que amb el nou Formentor espera que Cupra dupliqui les vendes aquest 2021 i superi els 1.000 milions de facturació, és a dir, més d'un 10% de tot el grup Seat.

El president de Seat espera una reactivació del mercat el segon semestre de l'any, quan avanci la vacunació, perquè la gent "té ganes de comprar després d'un any d'estar a casa sense fer despesa". A més de presentar el Formentor VZ5 de 390 cavalls, Griffiths ha avançat que Cupra llançarà l'últim trimestre de l'any el seu primer cotxe 100% elèctric, l'el-Born, i segueix treballant per fer realitat el model Tavascan. A més, ha dit, la marca prèmium de Seat espera arribar als 800 punts de venda però també implantarà un sistema de venda directa, i explorarà sistemes lligats a la nova mobilitat, com la subscripció flexible per part dels clients.

Griffiths ha indicat que espera que el 50% de les vendes del Formentor seran models híbrids endollables. Una aposta que creu que permetrà augmentar les vendes als països nòrdics d'Europa i no dependre tant del mercat alemany, que és el primer per a Cupra.

stats