Economia 10/02/2016

Seat Ateca, peça clau per deixar enrere les pèrdues

L'empresa s'inspira en un municipi de Saragossa per batejar el totterreny que ha de ser un model clau per deixar enrere les pèrdues

Elena Freixa
2 min
El president de Seat, Luca de Meo (esquerra) i el vicepresident d'R+D, Matthias Rabe. SEAT

BarcelonaIbiza, León....i ara, Ateca. Seat aposta pel nom d'una localitat propera a Saragossa per batejar el seu primer totterreny urbà. La filial de Volkswagen ha mostrat aquest dimecres per primer cop el seu secret més ben guardat d'aquests últims mesos, la primera aposta de l'empresa per entrar al segment dels totterrenys. L'Ateca és un model desenvolupat a Martorell, que començarà a vendre's a partir del juny, però la marca l'ha presentat aquest dimecres en primícia a la premsa a Barcelona.

L'Ateca ha de ser el "tercer pilar" de la marca després del León i de l'Ibiza, segons ha explicat el president de Seat, Luca de Meo. El totterreny urbà és el model ideal per al mercat de l'Europa occidental, segons la marca, perquè les vendes en aquest segment de vehicles creixen a un ritme del 25%.

La marca catalana ha lligat la seva estratègia per sortir de pèrdues al llançament d'un vehicle com aquest, orientat a un nínxol de mercat líder a Europa, que és el mercat principal de Seat. L'Ateca, doncs, suportarà bona part de la responsabilitat en la millora de resultats que persegueix la companyia des de fa anys.

El Seat Ateca pren el nom d'una població propera a Saragossa.

El vehicle, tot i que creat a Catalunya, es fabricarà a la planta de Skoda a la República Txeca per decisió del grup Volkswagen. La marca txeca també acaba de llançar al mercat un model de totterreny urbà que és a les mateixes instal·lacions.

De fet aquest primer totterreny urbà (SUV per les sigles en anglès de 'Sport Utility Vehicle') ha de ser el primer d'una gamma en què treballa la marca. L'Ateca ha de tenir un germà petit, un totterreny més compacte, en què treballa la companyia i que podria aterrar al mercat el 2018.

stats