Economia 26/03/2014

Seat tindrà un totterreny urbà per primer cop a la seva gamma

Volkswagen autoritza, finalment, la marca amb seu a Martorell, que fa mesos que té a punt el prototip. Es llançarà el 2016

Elena Freixa
2 min
El prototip IBX avança les línies de disseny del futur totterreny urbà. SEAT

MartorellSeat tindrà un totterreny urbà a la seva gamma per primer cop a la història després que Volkswagen hagi donat el vistiplau al projecte. El vehicle es llançarà el 2016 al mercat i encara no està clar quina fàbrica s'encarregarà de produir-lo.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El model, anomenat SUV per les sigles en anglès, ja té un prototip en el qual fa mesos que es treballa a Martorell. Tot i que no se n'ha vist cap imatge oficial, les línies seran molt similars a les del prototip elèctric IBX que Seat ha mostrat en alguna ocasió.

D'altres marques del grup alemany com Volkswagen o Skoda també comptaran amb nous totterrenys urbans que, previsiblement, es fabricaran juntament amb el de Seat per fer més rendibles les inversions i economitzar la producció. De fet, Volkswagen ja va avançar-se a Ginebra fa un mes presentant el seu model de SUV, que ha anomenat provisionalment T-Roc.

La fàbrica de Martorell ambiciona produir el nou vehicle, però la decisió encara no s'ha pres i el veredicte arribarà els propers mesos des d'Alemanya. Martorell competeix per treure la nova producció a la fàbrica txeca de Skoda, que sembla que parteix com a preferida pels menors costos laborals.

El president de Seat, Jürgen Stackmann, ha subratllat aquest dimecres que la bona notícia per a Seat és poder ampliar la gamma amb un model que pertany a un dels segments més venuts a Europa, que és el seu principal mercat.

Sobre el lloc on s'acabi produint, ha dit, encara no hi ha cap decisió. Per a la planta catalana, però, seria una gran notícia atraure el vehicle, que seria font de noves inversions i de creació de llocs de treball.

Seat confia en el nou totterreny urbà per traçar el camí definitiu cap als beneficis, que sembla que no arribaran fins al 2018, segons les darreres previsions del grup Volkswagen. L'any passat, la marca va multiplicar per cinc els números vermells, registrant unes pèrdues de 149 milions el 2013.

Els números vermells van produir-se tot i la millora de les vendes, que van créixer un 11%, malgrat la caiguda del mercat europeu. Els motius, ha explicat la companyia, vénen sobretot per l'increment dels costos, les inversions fetes en nous productes i també per la guerra de preus, que fa disminuir els marges tot i vendre més.

stats