Economia 04/02/2021

El sector privat vol tenir veu en la gestió dels fons de la UE

Un estudi d'Iese assegura que la crisi ha mostrat la "fragilitat" del model econòmic basat en turisme i construcció

ARA
2 min
Els accessos ferroviaris al Port de Barcelona són un dels projectes reivindicats per rebre finançament de la UE

Entitats econòmiques i empresarials catalanes demanen canvis legislatius per poder gestionar de manera eficient els fons europeus de reconstrucció. Així mateix, volen més col·laboració entre els sectors públics i privats i per gestionar els diners procedents de la UE.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Així es desprèn d’una enquesta elaborada per l’escola de negocis barcelonina Iese, que ha consultat els dirigents de les principals entitats empresarials i econòmiques del país, entre les quals hi havia Acció, Turisme de Barcelona, Cercle d’Economia, Fira de Barcelona, Femcat o l’Autoritat Portuària. En l’estudi, se’ls pregunta sobre com s’han de canalitzar els fons a l’Àrea Metropolitana de Barcelona.

“La crisi sanitària ha posat al descobert la fragilitat del model basat en el turisme massiu i l’activitat immobiliària”, conclou el text, que considera que Barcelona i la seva regió metropolitana “estan exhaustes i miren el futur amb incertesa i el cor encongit” després de dues crisis econòmiques –l’actual i la dels anys 2008 a 2013– i “anys de manca de projecte col·lectiu i de govern efectiu”. És per això, continua el document, que “cal dissenyar una estratègia on el capital humà, la recerca i la innovació siguin l’eix vertebrador”.

El Port reivindica projectes 

En l’acte de presentació celebrat ahir, el tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, va destacar precisament que cal que els projectes que tirin endavant les administracions públiques “estiguin alineats amb la iniciativa privada”. 

Per la seva banda, la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa, va indicar que la infraestructura barcelonina té diversos projectes pendents que haurien de poder rebre fons europeus per acabar de tirar-los endavant, com ara el accessos ferroviaris.

Per acabar, Carme Trilla, presidenta de la Fundació Hàbitat3, va mostrar els seus dubtes que Brussel·les doni el vistiplau a invertir els fons en nova construcció.

stats