Economia 03/06/2019

La ‘start-up’ impulsora de les calces menstruals busca socis

Els diners s’invertiran en accions de màrqueting per aconseguir obrir mercat a Europa

Elisabet Escriche
2 min
La ‘start-up’ impulsora de les calces menstruals busca socis

Cocoro, l’empresa que va crear calces reutilitzables per retenir la menstruació sense utilitzar compreses o tampons, obrirà aquest mes de juny un crowdequity per aconseguir 300.000 euros per expandir-se a Itàlia, França i Anglaterra. El crowdequity és una mena de crowdfunding en què la persona que hi inverteix es converteix en accionista. La inversió mínima serà de 50 euros i la màxima de 50.000, i es faran a través de Crowdcube. “Vam néixer com un projecte col·laboratiu i volem mantenir aquesta línia”, explica a l’ARA Eva Polío, cofundadora de Cocoro.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

Els diners s’invertiran en accions de màrqueting per aconseguir obrir mercat a Europa. “Tenim un producte que funciona però que no es coneix prou”, assegura la fundadora. La principal dificultat, afegeix, és que han de donar a conèixer tant la utilitat de les calces com la marca. Actualment a través de la seva pàgina web ja en venen en 13 països i també en comercialitzen en petites botigues. La start-up va tancar l’any passat amb una facturació de prop de 200.000 euros i es preveu que aquest any, en què estan doblant vendes, ja arribin als 400.000 euros. L’empresa, on treballen set persones, comercialitza actualment set models de roba interior femenina i tenen previst llançar-ne dos més al mercat. Actualment tenen més de 15.000 usuàries. “El producte es va millorant tècnicament de manera constant”, explica Polío. El teixit de les calces, que absorbeix els fluids menstruals d’un dia, està format per tres capes: la interior feta de cotó; la intermèdia feta d’un teixit tècnic, i l’exterior, que és de cotó o licra segons el model.

Dos anys de vida

La iniciativa, amb una primera fase subvencionada per la UE, la va impulsar fa dos anys la cooperativa Femmefleur. Per elaborar el producte es va treballar un any amb diferents tècniques, i el cost inicial de 100.000 euros es va finançar a través del fons d’inversió Gicoop, de fons propis i d’un Verkami en què van obtenir 170.000 euros. Tot i que encareix el preu, tot es fabrica a Barcelona. La cooperativa Femmefleur, que inverteix en projectes que siguin respectuosos amb el medi ambient i tinguin una visió femenina, ja va ser pionera en la comercialització de la copa menstrual a Catalunya.

stats