Resultats empresarials
Economia Tecnologia 16/08/2022

Delivery Hero augmenta les vendes un 38% després d'adquirir Glovo

El grup alemany confia a sortir dels números vermells aquest 2022

L.I.P.
2 min
Glovo creu que contractar els repartidors no afectaria el negoci

BarcelonaLa multinacional alemanya de missatgeria i repartiment Delivery Hero, accionista majoritària de Glovo, ha anunciat aquest dimarts un increment del 38% dels ingressos en el segon trimestre de l'any en comparació amb el mateix període del 2021. Així, el grup va facturar 2.100 milions d'euros entre l'abril i el juny passats.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El seu cofundador Niklas Östberg ha qualificat de "sòlid" el creixement de Delivery Hero malgrat la difícil conjuntura econòmica actual. Tot i això, Östberg aposta per "accelerar els objectius de rendibilitat quant a grup".

En aquest sentit, l'empresa encara té números vermells, un fet que la direcció de la companyia confia que canviï abans d'acabar aquest any: "Delivery Hero espera que el seu negoci de plataformes assoleixi el punt d'equilibri en termes d'ebitda [beneficis abans d'impostos, amortitzacions i interessos] ajustat durant el tercer trimestre del 2022 i que generi entre 40 i 120 milions d'euros en el quart trimestre de 2022", apunta l'empresa en un comunicat.

Al seu balanç Delivery Hero ha destacat l'adquisició de Glovo, de la qual ha remarcat la seva presència "líder" a Europa, l'Àsia Central i l'Àfrica. L'empresa alemanya ha adquirit aquest any la majoria de l'empresa fundada per Oscar Pierre i Sacha Michaud, en una operació sorpresa anunciada per Cap d'Any i materialitzada el mes passat.

Delivery Hero va pagar a través d'un intercanvi d'accions per passar del 43% dels títols de Glovo que controlava fins al desembre passat al 80% que té actualment, la qual cosa va deixar la valoració de la start-up catalana en uns 2.300 milions d'euros. L'objectiu de l'operació per al conglomerat germànic era l'obertura de nous mercats on no estava present i on sí que havia entrat amb èxit Glovo.

No obstant, pocs dies després de fer-se efectiva la compra, la Comissió Europea va informar que havia obert una investigació sobre les dues empreses per possibles pràctiques anticompetitives. L'executiu europeu sospita que Delivery Hero i Glovo mantenien "un suposat acord o pràctica concertada per compartir mercats nacionals per a la comanda i el lliurament en línia d'aliments", una acusació a la qual Glovo va respondre assegurant que compleix "tots els requisits en matèria de competència establerts a la legislació vigent".

Solidesa financera

Sobre la situació financera de l'empresa, el comunicat emès aquest dimarts destaca la seva assignació de capital "disciplinada", centrada en inversions que estiguin en línia amb la visió global del grup. Tanmateix, Delivery Hero indica que la seva posició es manté "sòlida", amb una àmplia liquiditat per finançar el negoci i un total d'efectiu disponible de 2.900 milions d'euros.

stats