Start-ups

Nude Project, any 6

L'empresa de moda online creix en facturació i empleats malgrat el repunt de competència

3 min
La pop-up de Nude Project.

BarcelonaLa marca de roba Nude Project va néixer el 2018 a Barcelona de la mà de Bruno Casanovas i Álex Benlloch, un madrileny i un burgalès, i en només sis anys ha esdevingut tot un role model per a emprenedors novells. Tant, que el seu negoci core, principalment dessuadores i samarretes llises i un logo minimalista, generalment amb un to surfer, compta ara amb un bon grapat de competidors. Han passat de facturar 600.000 euros en el seu primer any de vida a tancar el 2023 amb vendes per valor de més de 26 milions d'euros i, en el darrer any, "la companyia ha quasi triplicat la plantilla, passant de 45 a 120 professionals i amb una taxa de retenció d'empleats en oficina del 92%", asseguren des de l'empresa.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

El meteòric creixement de la companyia ha estat fort des del principi i ha passat per l'obertura de set botigues físiques a tot Espanya –i l'objectiu d'obrir-ne unes quantes més en els pròxims mesos–, així com per diverses col·laboracions amb altres start-ups com Goodnews i Glovo– ha comportat també la difícilment evitable rotació d'empleats clau. És el cas, per exemple, del responsable de La Desnuda –la marca de cervesa que va llançar Nude fa uns mesos–, que ja no en forma part perquè, segons la companyia, "el projecte mateix s'està replantejant".

Fonts del sector apunten que hi ha hagut altres baixes destacades els primers mesos d'aquest any, tot i que l'empresa no ho confirma i apunta que alguns dels que han marxat continuen col·laborant-hi. "És normal que aquest creixement suposi rotació en alguns empleats perquè potser els seus camins ja no estaven alineats amb el rumb de la marca, o que altres prefereixin emprendre el seu camí com a freelancers, tot i que en aquest cas continuen col·laborant amb nosaltres en projectes puntuals", expliquen des de la marca de roba.

La pressió de la competència

El fort creixement de Nude Project ha comportat un repunt de competència. Des del principi, Benlloch i Casanovas, que tenien tan sols 18 anys quan van començar el negoci, van seguir una estratègia comunicativa molt transparent: han explicat en multitud de pòdcasts i conferències les claus del seu èxit i són coneguts com els emprenedors que amb un capital inicial de 600 euros –300 per cap– han fet créixer un petit imperi. "És normal que això faci que surtin propostes molt similars de nois joves que repliquin la idea, i això tensa el mercat", expliquen fonts del sector.

Propostes com la dels madrilenys Jaime Cruz i Javier López amb Scuffers, una marca de roba també d'estil urbà, o la dels joves alacantins d'Eme Studios, també una marca de moda que va començar venent cintes per a les ulleres i va fer esclatar quan va llançar la línia de samarretes de streetwear, en són un exemple. "No és un problema que la competència vingui amb força, en realitat és molt bo", asseguren des de Nude Project. Amb tot, això dificulta la retenció del personal i el robatori de talent està a l'ordre del dia. No és estrany, doncs, "que aquestes noves empreses, potser amb més inversors, facin ofertes potents a empleats de la competència", expliquen fonts del sector.

Aquesta pressió en el món emprenedor es veu en diversos sectors. Sense anar més lluny, en els últims anys són desenes les start-ups dedicades a la cosmètica, com ara Freshly Cosmetics, Cocunat i Lico; el sector del SaaS, com Factorial i Holded, o fins i tot en el món del cafè d'autor, com Syra Coffee i GoodNews.

stats