Economia 16/05/2018

Telepizza s'alia amb Pizza Hut per duplicar la seva facturació

La companyia espanyola imposarà la seva marca a Espanya i cedeix la resta de mercats

Dani Cordero
2 min
Un repartidor de Telepizza

BarcelonaTelepizza i Pizza Hut s'han aliat per consolidar els seus negocis i mercats. Amb 2.560 establiments, la companyia espanyola es convertirà en el principal masterfranquiciat de la firma nord-americana, filial del grup Yum! Brands, i podrà mantenir la seva marca a Espanya, on controlarà també les franquícies de Pizza Hut. Es preveu que pugui duplicar la seva facturació actual fins als 1.100 milions d'euros.

Inscriu-te a la newsletter Economia Informació que afecta la teva butxaca
Inscriu-t’hi

A canvi, cedirà la seva marca a Llatinoamèrica i al Carib i els seus locals assumiran la marca Pizza Hut, tot i que s'assegura la supervisió de tota la cadena del gegant americà de la pizza en aquella zona, a més de l'administració de la cadena de subministrament en aquells països i a Espanya, Andorra, Portugal i Suïssa.

Pizza Hut destaca que l'acord suposa que Telepizza passi a supervisar 1.000 locals de Pizza Hut i que aportarà 1.500 dels seus establiments a la xarxa de la cadena nord-americana.

L'acord, segons ha comunicat Telepizza a la CNMV, suposa també l'obertura per part de la companyia espanyola de 1.300 nous restaurants en els pròxims 10 anys i de 2.550 en les dues pròximes dècades. La major part sota la marca Pizza Hut.

L'interès per Telepizza

Telepizza era actualment la primera companyia de fora dels Estats Units en entrega de pizzes a domicili, amb 1.600 establiments distribuïts en més de 20 països. L'acord permet que Telepizza es converteixi en número u del mercat a Llatinoamèrica. Dins de la franquícia de Pizza Hut, superarà el que fins ara era el seu principal masterfranquiciat, Yum! China (2.200 establiments).

L'acord permetrà a Telepizza duplicar el nombre d'establiments a més de 2.500 i les seves vendes es dispararan fins als 1.100 milions d'euros anuals. Arribarà a 37 països amb uns 500 milions de consumidors potencials. L'objectiu és assolir un benefici brut operatiu (ebitda) de 100 milions d'euros l'any 2021 i, segons assegura la companyia, es mantindrà la política de dividends duta a terme fins ara.

stats