Economia 09/02/2017

Twitter retalla un 12% les pèrdues, però frena en ingressos i usuaris

L'empresa californiana va patir un mal quart trimestre, amb reducció de plantilla i caiguda en els ingressos publicitaris

Europa Press
2 min
Diversos usuaris mirant el seu smartphone al davant d’un logo de Twitter a Varsòvia. La xarxa social busca augmentar les interaccions dels seus registrats.

San FranciscoTwitter va registrar el 2016 pèrdues per un valor de 457 milions de dòlars (427 milions d'euros), un 12,3% menys respecte als números vermells de l'any anterior, segons ha informat aquest dijous la companyia. L'empresa californiana va tancar l'any passat amb 319 milions d'usuaris, un creixement interanual del 4,6% i de tan sols un 0,6% en l'últim trimestre.

El quart trimestre de l'any va ampliar les seves pèrdues un 85%, fins als 167 milions de dòlars (156 milions d'euros), després que Twitter anunciés una reducció de plantilla que va afectar un 9% dels seus treballadors. Aquests acomiadaments van restar uns 30 milions de dòlars als comptes de l'empresa. A més, entre els mesos d'octubre i desembre els ingressos de la xarxa social van patir una frenada i tan sols van créixer un 0,9%, fins als 717 milions de dòlars (670 milions d'euros).

Pel que fa als usuaris actius, en va aconseguir 319 milions, dos milions més respecte al trimestre anterior. La facturació publicitària de Twitter tampoc s'enlaira, va retrocedir un 0,5% interanual, fins als 638 milions de dòlars (596 milions d'euros). En canvi, els ingressos per llicències van augmentar un 11%, fins als 79 milions de dòlars (74 milions d'euros).

Twitter: una gàbia oberta d’on s’escapen els ocells més grossos"Superarem el repte més dur per a qualsevol servei als consumidors, revertint la tendència a la baixa de l'audiència i reaccelerant l'ús. Com a resultat, en el quart trimestre, el volum d'usuaris diaris es va incrementar per tercer trimestre consecutiu", ha explicat el conseller delegat de Twitter, Jack Dorsey. Tot i així, el directiu no ha donat xifres concretes sobre els usuaris que es connecten diàriament a la xarxa social i tan sols ha assegurat que han augmentat un 11% interanual.

Twitter s'ha mostrat prudent de cara al 2017 i Dorsey ja ha advertit que el creixement de la seva facturació es podria veure afectat de nou per l'augment de competència entre xarxes socials per quedar-se amb els ingressos publicitaris 'online'.

stats