Les vendes de les grans superfícies augmenten un 6% al maig

L'augment està motivat, principalment, pel fort increment de les vendes de productes alimentaris

Les vendes de les grans superfícies a Catalunya van créixer un 5,9% al maig. Des de principis d’any, l’increment va ser del 2,2%, segons l’indicador mensual dels sector publicat ahir per l’Institut d’Estadística de Catalunya (Idescat).

El fort increment del maig amplia encara més el creixement del 4,4% registrat el mes anterior. Aquestes dues xifres trenquen amb la tendència al decreixement -o, en algun cas, al creixement moderat- registrada per aquest tipus d’establiments comercials.

Té la consideració de gran superfície qualsevol establiment comercial no especialitzat -és a dir, on es venen productes de molts àmbits- amb més de 2.500 metres quadrats dedicats a la venda. Tot i que n’hi ha d’urbans, la majoria es troben a l’extraradi, sovint dins de centres comercials més grans.

Aquest augment està motivat, principalment, pel fort increment de les vendes de productes alimentaris, que van incrementar-se un 11,1% al maig. Per contra, les vendes de la resta de productes només van créixer un 1,8%, i va ser el primer mes de l’any amb augments.

En els primers cinc mesos de l’any, la variació del 2,2% també va estar empesa per les vendes d’aliments, que van pujar un 7,3% davant d’una caiguda de l’1,5% en la resta de productes.

Més vendes al comerç familiar

Les vendes de les empreses de Comertia -l’associació de comerços familiars catalans- van registrar al juny un lleu augment de l’1,1% respecte un any enrere, mentre que la primera meitat del 2019 les vendes van créixer un 2,7%, segons l’entitat.

En total, un 49% dels comerços van tancar el mes passat amb augments de la facturació. El 46% del total de vendes es va fer a través de les plataformes online.