El que tampoc et pots perdre al Saló

El Motorshow, l’espai més gran de tot el Saló, és el que acull les principals novetats presents a la mostra. A banda de les que hi porten les marques ‘locals’, n’hi ha d’altres que convé destacar i que mereixen una visita

J.l. Merlos
5 min
El que tampoc et pots perdre al Saló

ABARTH 124

Els de l’escorpí celebren el setanta aniversari. Per commemorar-ho porten tres productes amb l’esportivitat com a denominador comú: el Roadster 124, caracteritzat pel seu dinamisme; el compacte 595 Competizione amb un motor de 180 CV; i el 595 esseesse, una reedició del kit de potenciació que van llançar el 1964 i que ha anat creixent dels 32 cavalls inicials als 180 actuals.

El que tampoc et pots perdre al Saló

ALFA ROMEO TONALE

És el primer SUV compacte de la marca italiana, un híbrid que podem endollar. És l’estrella de la representació d’Alfa Romeo a Barcelona i recull tot l’esperit esportiu de la marca, que reforça -en l’any del retorn a la F1- amb el monoplaça de competició que podem veure al costat de l’Stelvio QFV, el Giulia Velocce, el 4C Spider i la gamma d’accessoris de personalització de Mopar.

El que tampoc et pots perdre al Saló

BMW X7

Aquest gegant el fabriquen als Estats Units. És el model més gros de la família X, amb 5,15 metres de llarg, i té un aspecte molt imponent. Porta, com se suposa en un producte que -segons la versió- pot superar els 100.000 euros, la tecnologia més moderna. De moment l’ofereixen en tres motoritzacions: una de gasolina i dues de dièsel, amb potències que van dels 265 als 400 cavalls.

El que tampoc et pots perdre al Saló

FERRARI F8 TRIBUTO

Els de Maranello han presentat recentment un model nou molt especial. El substitut del 488 GTB va equipat amb un motor V8 de 720 cavalls que el converteix en el Ferrari de sèrie més potent que hagin construït mai. Dissenyat al Centro Stile de la marca, hereta algunes tecnologies directament de la F1, i pot fer el 0 a 100 en 2,9 segons, amb una velocitat punta de 340 km/h.

El que tampoc et pots perdre al Saló

FIAT 500

Fiat mostra la nova família 500 120th, integrada per les versions 500, 500X i 500 L creades per celebrar el 120 aniversari de la marca torinesa. Aquest cop han volgut aprofundir en els nivells de connectivitat dels cotxes, que ja vam veure amb l’aplicació del 500 Mirror per a smartphone, i que trobem ara amb el conjunt de serveis connectats de Mopar Connect, visibles amb UConnect.

El que tampoc et pots perdre al Saló

HISPANO SUIZA CARMEN

Gairebé 80 anys després, la cigonya del seu mític escut ha ressuscitat. I ho fa amb un hiperesportiu, del tot elèctric, de més de 1.000 CV, amb 400 km d’autonomia, i capaç de fer el 0 a 100 en menys de 3 segons. Un cotxe que s’obre amb el telèfon, i del qual només se’n faran (a Montmeló) 19 unitats totalment artesanals, en fibra de carboni, que vendran per un milió i mig d’euros cadascun.

El que tampoc et pots perdre al Saló

JEEP COMPASS

Després d’un 2018 en què Jeep ha batut els seus rècords de vendes a Europa, la marca arriba a l’Automobile amb els principals productes de la seva gamma. A més de tota la família Trailhawk, crida l’atenció la versió Night Eagle, la més venuda de totes les opcions del model de més èxit: el Compass. Els Wrangler, Renegade i Cherokee són els altres protagonistes d’aquest estand.

El que tampoc et pots perdre al Saló

RANGE ROVER EVOQUE

Des del març ja venen les versions 4x4 (a partir de 50.850 €) de la nova generació de l’Evoque, i a partir del setembre arribaran les 4X2 (des de 40.000 €). Nascut el 2010, ja suma 773.000 unitats venudes i s’ha convertit en una de les referències dels SUV compactes. El nou Evoque destaca per ser més digital que mai, com es pot comprovar sobretot en la connectivitat i l’infoentreteniment que ofereix.

El que tampoc et pots perdre al Saló

MASERATI LEVANTE

La Trofeo Launch Edition és una sèrie limitada de només cent unitats que el fabricant de Mòdena vesteix amb un teixit molt especial (Pelletessuta), signat per Ermenegildo Zegna, que es veu que és com el vestit del diumenge de festa major. A banda d’això, el motor que porta és un V8 biturbo de 3,8 litres de capacitat, amb 580 cavalls, que permet fregar els 300 km/h i que fan a Ferrari.

El que tampoc et pots perdre al Saló

MERCEDES EQC

A més del CLA Coupé, la gran estrella de l’estand de Mercedes és aquest cotxe que arribarà aviat: el primer producte de la marca d’elèctrics del fabricant alemany. Luxe a dojo en un SUV de dos propulsors que aportaran 300 kW (uns 408 CV) i una autonomia estimada de 450 km. La seva connectivitat, tecnologia i serveis intel·ligents només són superats pels estàndards de seguretat que promet.

El que tampoc et pots perdre al Saló

MINI 60 ANIVERSARI

Aquesta edició per celebrar els 60 anys de la marca britànica l’ofereixen en color verd pure british, combinat amb el sostre blanc (o negre). Ja la venen des del març, i està disponible en carrosseries de 3 o 5 portes i quatre motors diferents, que ja havíem vist en les diferents alternatives dels Mini Cooper que hi ha al mercat. Res especialment interessant, amb un preu força elevat.

El que tampoc et pots perdre al Saló

RENAULT CLIO

Quinze milions d’unitats i cinc generacions d’aquest model permeten donar-li l’estatus d’icona de la marca del rombe. El nou Clio representa una evolució per fora, quant a disseny, i tota una revolució per dins, quant a tècnica. Sobretot amb la versió elèctrica. Portarà el motor E-Tech i serà el primer dels dotze models que aquest constructor té previst electrificar abans del 2022.

stats