AMB BBVA A CASA

“Ajudem els clients a fer els seus primers passos en la gestió online de les seves finances”

Entrevista a Javier García Cascajero, Program Manager de Banca Mòbil i Smart Assistant a BBVA Espanya

2 min
Javier García Cascajero és Program Manager de Banca Mòbil i Smart Assistant a BBVA Espanya

El 63% dels clients de BBVA fan servir habitualment canals digitals per operar amb el banc. Malgrat això, alguns d’aquests clients hi accedeixen ara per primera vegada degut a les recomanacions derivades de la crisi sanitària.

Ha pensat BBVA en aquells clients que no estan acostumats a gestionar les seves finances online?

Sí, des d’un inici hem recomanat als nostres clients operar a través de l’aplicació o del web, on es pot realitzar la pràctica totalitat de l’operativa bancària. Per això, des dels primers dies d’estat d’alarma, ja vam contactar amb aquells clients que no estaven acostumats a aquesta operatòria digital i així ajudar-los a donar els seus primers passos en la gestió online de les seves finances i indicar-los com havien d’operar.

Com poden aprendre, els nous usuaris?

Destinat a aquests nous usuaris, hem afegit un apartat destacat a l’aplicació de BBVA que porta per nom Treu-li partit a la teva app amb quatre blocs de gestions molt habituals: Envia diners a qui vulguis, Agilitza les teves gestions, Paga rebuts des d’allà on siguis i Tot això i molt més. En només una setmana, 265.000 usuaris han realitzat les seves gestions a través d’aquest punt d’accés. A més, el client compta amb assistència en tota l’aplicació que l’ajuda a navegar i a entendre-la.

Tenen detectades quines són les operacions més habituals?

Els enviaments de diners i la consulta de correspondència virtual es converteixen en dues de les funcions més utilitzades per aquells que accedeixen a Treu-li partit a la teva app. Quan trien l’enviament de diners, tenen diferents opcions: transferència, efectiu mòbil –qualsevol usuari pot enviar diners a una altra persona, que els podrà retirar amb una clau en qualsevol caixer de BBVA a Espanya– i Bizum, l’eina per pagar en comerços online o per realitzar transaccions instantànies a través del mòbil. També ha despertat interès l’accés a la correspondència virtual, on el client té a disposició tots els seus documents bancaris dels últims cinc anys.

Quines altres opcions demanen els clients aquests dies?

El nou apartat de l’aplicació també ofereix un accés directe a la gestió dels rebuts, una altra de les operatives més utilitzades. Amb l’apli de BBVA es pot gestionar el pagament de rebuts no domiciliats, portar a BBVA els rebuts o ingressos i consultar tota la informació relativa a deutes i rebuts. També s’hi indica les oficines obertes, els caixers més pròxims i com arribar-hi.

En aquests dies s’aconsella l’ús preferent de la targeta per minimitzar el contacte físic. ¿El control de les targetes es pot dur a terme també a través de l’aplicació?

Efectivament. Una de les qüestions que valoren positivament els clients de BBVA és tenir les targetes sota control. L’apartat Treu-li partit a la teva app també ofereix un accés directe per agilitzar qüestions bàsiques com modificar el límit de les targetes, poder apagar-les i engegar-les o consultar el PIN. A més, l’aplicació ofereix als clients accés directe al servei d’agregació, amb el qual es poden connectar els comptes que el client tingui en altres bancs perquè només amb un cop d’ull es pugui consultar la informació de l’estat dels productes contractats.

stats