Bizbarcelona 2018: La tecnologia ja és la clau dels negocis

Els dies 30 i 31 de maig el recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona acull una nova edició del saló

Daniel Romaní
3 min
Bizbarcelona 2018: La tecnologia ja és la clau dels negocis

BarcelonaDonar un impuls a la transformació tecnològica i social dels negocis. Aquest és el principal objectiu de Bizbarcelona by Barcelona Activa, el gran esdeveniment adreçat a emprenedors, petites i mitjanes empreses i economia social que se celebra els dies 30 i 31 de maig al recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona. Amb el lema “Suma’t a la transformació dels negocis”, el Bizbarcelona del 2018 es proposa contribuir a fer que emprenedors i pimes incrementin el seu grau de competitivitat en un entorn econòmic cada vegada més dinàmic i d’allò més canviant, en bona part conseqüència de la implementació de les noves tecnologies. Per assolir aquest propòsit hi haurà un total de 190 conferències i activitats, més de 100 punts d’assessorament a càrrec d’experts d’àmbits molt diversos, 40 trobades de 'networking' i 80 expositors.

“La transformació digital ha vingut per quedar-se”, diu el director del saló Bizbarcelona, Aleix Planas. “Des de Bizbarcelona volem ajudar els agents que conformen el nostre ecosistema a adaptar-se a aquest nou escenari perquè puguin aprofitar les noves oportunitats que ofereix”, remarca Planas. “Transformar-se significa un canvi de mentalitat. La tecnologia ja la tenim, i és molt accessible. El que passa és que són molts els que continuen utilitzant patrons culturals del segle passat”, diu Aleix Planas. “Tothom està connectat i el món de l’empresa ha de ser conscient dels avantatges que això comporta. Per exemple, apostar per la digitalització comporta més eficiència amb menys recursos”, explica Aleix Planas. “La mentalitat dels emprenedors, més oberta, fa que vegin la transformació digital com una oportunitat. De fet, molts projectes emprenedors tenen com a base les noves tecnologies. Per exemple, l’eclosió d’internet ha permès la creació d’empreses nascudes a partir d’una simple aplicació”, diu Planas.

“La importància d’aquest esdeveniment és que posa en comú talent, innovació i emprenedoria i acompanya les empreses i les persones emprenedores en la transformació tecnològica”, destaca Agustí Colom, regidor de Turisme, Comerç i Mercats de l’Ajuntament de Barcelona i president de Bizbarcelona.

El saló Bizbarcelona d’enguany es focalitza, doncs, en la transformació tecnològica, econòmica, empresarial i social. S’hi presentaran solucions de comerç electrònic, logística i distribució, eines de màrqueting digital i xarxes socials, així com les principals tendències en negocis digitals, IoT i 'big data'. S’hi donaran a conèixer, també, eines de gestió, opcions de finançament, i hi haurà una àmplia informació de fons d’inversió, de finançament col·lectiu ('crowdfunding') i de 'business angels'. A més, hi haurà un espai dedicat al foment de la internacionalització, amb un programa de conferències i d’assessorament per arribar als mercats exteriors.

El mapa d'espais del saló i de mobilitat amb transport públic

L’oferta del Bizbarcelona 2018 inclou l’espai Bizfranquicias, en el qual es donaran a conèixer les grans possibilitats que ofereix el món de les franquícies, que a Catalunya és molt important. S’hi oferirà un ampli programa de 'networking' i informació d’iniciatives com Reempresa, una competició de 'start-ups', assessorament i 'mentoring'.

Aquesta és la vuitena edició del Bizbarcelona, un saló que ha experimentat una significativa evolució des dels seus inicis, per ajustar els seus continguts a la realitat i a les principals tendències en l’àmbit empresarial, comercial i d’emprenedoria. La primera edició se centrava en el món de l’emprenedoria. L’esdeveniment ha anat donant entrada a les petites i mitjanes empreses i al món de l’economia social i solidària, és a dir, a totes aquelles iniciatives que posen les necessitats de les persones per damunt del benefici, i de l’economia col·laborativa i sostenible.

UNA BOTIGA FÍSICA DIGITALITZADA, LA GRAN NOVETAT

La gran novetat de l’edició del Biz del 2018 és Biz Digital Experience by Sportmas, un espai en què es recrearà una botiga que incorporarà tota mena d’elements digitals.

“Estem fent inventari”, podíem llegir temps enrere en més d’una persiana abaixada d’una botiga, en un dia laborable. Sí, per repassar tot l’estoc de productes calia obrir capses... i per tant tancar la botiga! Això, en la major part d’establiments del país, ja és història. Ara les noves tecnologies permeten tenir informació a l’instant de tot l’estoc. També ofereixen la possibilitat de conèixer el comportament del client, i prendre ràpidament decisions de compra i de venda.

Alguns dels elements d’última generació que, amb la seva incorporació, estan transformant radicalment els comerços tradicionals, especialment en els àmbits del 'retail' i de la restauració, que es mostraran en aquest espai, són la tecnologia RFID, que permet, a través de xips, obtenir informació de manera remota dels productes mitjançant una senyal de ràdio, la qual cosa la converteix en una eina bàsica per al control online de la gestió de l’estoc, i els 'screen mirrors', veritables miralls interactius que permeten canviar de talla, suggerir peces o fer una venda creuada des de l’emprovador i les caixes registradores portàtils garanteixen més compres.

“La implementació de les noves tecnologies propiciarà la digitalització dels punts de venda i fomentarà un canvi de model en la relació amb el client. Les botigues físiques estan passant de vendre productes i serveis a oferir experiències de compra”, diu el director del Bizbarcelona, Aleix Planas.

PONÈNCIES PER TROBAR INSPIRACIÓ, IDEES I EINES PER EMPRENDRE

“A la vida, el més important no és tenir oportunitats sinó saber detectar-les i llançar-se de cap a totes les possibilitats que per casualitat o per sort es creuen en el nostre camí”, diu Josep Maria Mainat, que va ser un dels tres membres del popular grup humorístic-musical La Trinca, després es va abocar de ple al món de la producció televisiva i des de fa poc es dedica també a la divulgació científica. “Si passa una oportunitat davant dels nostres nassos i no som capaços de veure-la, d’intuir les seves possibilitats, d’abandonar la nostra actual zona de confort i emprendre una nova i prometedora aventura, mai no sabrem fins on hauria arribat el nostre potencial humà i professional”, diu Josep Maria Mainat.

Mainat explicarà al Bizbarcelona la seva trajectòria professional, en la qual té un pes determinant l’esperit emprenedor, i la filosofia de no deixar passar mai trens sinó de pujar-hi. En aquest gran esdeveniment que té l’objectiu de donar impuls a la transformació tecnològica i social dels negocis hi faran també ponències l’emprenedor basc Eneko Knorr, creador del primer fons espanyol d’inversió en bitcoins, i l’entrenador argentí de pàdel Miguel Sciorilli, entre molts altres. L’objectiu d’aquestes ponències és que els visitants coneguin les noves tendències en l’àmbit social, econòmic, tecnològic i empresarial, i hi puguin trobar inspiració, idees i eines per emprendre.

stats