Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna-URL
Especials 09/07/2022

Comunicació digital: el grau universitari per als comunicadors del futur

La Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna-URL ofereix el grau en Comunicació Digital, ideat per ajudar a transformar la intuïció digital d’’instagramers’, ‘tiktokers’ i ‘youtubers’ als entorns reals de la comunicació

3 min
Les aules de seminari permeten treballar amb grups reduïts

BarcelonaEl 2019, la demanda de les empreses per fitxar talent digital a Barcelona es va disparar un 40%. De fet, aquell any, una de cada deu feines de la ciutat ja pertanyien al sector digital, segons apuntava un estudi de Barcelona Digital Talent. Amb la pandèmia, la revolució digital es va accelerar i, avui, el mercat requereix més que mai nous professionals digitals. En aquest context, la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna-URL ofereix el grau en Comunicació Digital o Digital Media. Té l’objectiu de formar els professionals que demanden les empreses de comunicació: talents joves amb habilitats digitals que difonguin per aquests canals continguts de periodisme, publicitat, màrqueting, comunicació corporativa i audiovisual. 

“Amb aquest grau, volem ajudar a transformar la intuïció digital dels joves en una base sòlida professional perquè puguin traslladar la seva experiència com a instagramers, tiktokers o youtubers als entorns reals de la comunicació”, concreta la universitat. Aquesta formació compta amb un pla d’estudis centrat en l’eix digital, que abraça tots els camps de la comunicació. Inclou assignatures com Màrqueting digital o Analítica i Mètriques Digitals, però també Tècniques d’Edició i Postproducció Digitals, Big Data Aplicat a la Comunicació Digital, Storytelling i Streaming. “Volem formar professionals en el mitjà digital, amb les competències comunicatives, analítiques i creatives que requereix aquest àmbit”, avança Patricia Coll, professora del grau i periodista a La Vanguardia i El País.

El pla d’estudis es basa en quatre blocs. El primer, dedicat als entorns multimèdia, amb assignatures que van des de l’aprenentatge de llenguatges de programació fins a la gestió de continguts digitals. El segon, enfocat a les bases interdisciplinàries de la comunicació, amb una oferta que inclou assignatures com dret de la comunicació o matemàtiques aplicades a les ciències socials. En el bloc de la teoria de la comunicació digital, s’hi aborda l’edició i la postproducció audiovisual i l’ús de tècniques creatives, entre altres. Per últim, als fonaments disciplinaris de la comunicació, s’imparteix des de fonaments del guió o del màrqueting fins a temes com la gestió de la informació.

Dades de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna - URL

Una demanda creixent

El 80% dels joves trobaran feina en perfils emergents o que encara no existeixen, segons l’informe E-Skills for Jobs in Europe de la Comissió Europea. Pensant en aquest escenari, el grau de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna-URL ja inclou al seu pla d’estudis noves disciplines essencials per a les noves oportunitats laborals al camp de la comunicació, com la tecnologia, l’analítica de dades o el disseny d’usabilitat. “Com que proporcionem un coneixement directe i actualitzat de la indústria de la comunicació a l’alumnat, tenim un alt grau d’inserció laboral”, concreta Josep Lluís Micó, degà de la Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna-URL.

El seguiment personalitzat de cada alumne és un tret distintiu

Concretament, la titulació permet formar nous professionals amb habilitats i coneixements digitals imprescindibles per a l’actual indústria comunicativa. Entre les sortides laborals, hi destaca la de responsable d’estratègia digital; d’expert en contingut digital; de dissenyador digital o de new media; de responsable de gestió de continguts i d’estratègia en xarxes socials; d’expert en desenvolupament viral; de director i guionista de produccions audiovisuals digitals... La llista és ben llarga.  

Un grau amb ‘metodologia Blanquerna’

El grau s’estructura seguint la metodologia Blanquerna, basada en l’aprenentatge personalitzat. “Per a nosaltres, els seminaris són un element clau per aconseguir un aprenentatge fet a mida i qualitatiu –apunta la universitat–. Alhora, oferim una formació holística, que engloba les competències acadèmiques i professionals, però també les personals i humanes”, detalla. La fórmula té quatre eines: 

Classes magistrals

Dedicades a les matèries de contingut teòric i impartides per especialistes i investigadors de la comunicació.

Aules de seminari

El professor treballa 6 hores setmanals amb grups de 12 estudiants com a màxim. “D’aquesta convivència intensa, en neix un seguiment personalitzat de cada alumne: és una manera de conèixer de prop la professió laboral”, explica la universitat.

Pràctiques laborals

La Facultat de Comunicació i Relacions Internacionals, Blanquerna-URL té convenis amb més de 1.200 empreses per fer pràctiques en l’àmbit comunicatiu.

Estudis a l’estranger

Hi ha la possibilitat de participar en programes d’intercanvi, fer pràctiques a l’estranger i participar en programes de cooperació internacional.

stats