Microsites 14/05/2021

Quina experiència heu tingut d’estudiar un màster?

Vuit testimonis ens expliquen què n’han tret realment del seu pas per la formació d’especialització postuniversitària

7 min
Nila Núñez

La pel·lícula ‘Lo que diran’ va ser el meu TFM i m’ha obert moltes portes en el món del cinema”

Nom: Nila Núñez Urgell

Edat: 27 anys. Barcelona

Estudis: Grau en Mitjans Audiovisuals. Màster en Teoria i Pràctica del Documental Creatiu (2016-2017)

Universitat Màster: UAB

Inversió en el màster: 6.900 euros

Professió: Muntadora. Coordinadora de postproducció al programa televisiu Lo de Évole

Lo que dirán (Some might say), una pel·lícula documental que aborda diferents perspectives sobre la vida de dues noies musulmanes, va ser, l’any 2017, el treball de final de màster de la Nila Núñez, avui muntadora professional i coordinadora de postproducció del programa Lo de Évole, de la Sexta. Encara cuegen els reconeixements d’aquest documental, que ha obtingut nombrosos premis i que va suposar un trampolí perquè la Nila accedís al món laboral: “Després de la pel·lícula no em van trucar directament per oferir-me feina, però sí que, fent-lo, em vaig adonar que m’agradava molt el muntatge. Aleshores vaig decidir fer un postgrau sobre aquesta especialitat i entre una cosa i l’altra vaig trobar feina”, explica. “Fer un màster és un privilegi perquè has de tenir diners i disposar de temps, però et connecta amb gent que comparteix els teus mateixos interessos, coneixes professors de gran nivell, accedeixes a pràctiques i t’especialitzes. Quatre trets importants a valorar abans de decidir fer-ne un”, conclou.

Andrea Trilles Segura

Estic molt satisfeta amb la formació rebuda tot i ser a distància”

Nom: Andrea Trilles Segura

Edat: 23 anys. Castelló de la Plana

Estudis: Grau en Economia. Cursant el Màster en Logística, Cadena de Subministraments i Negocis Marítims

Universitat: Tecnocampus Mataró-UPF

Inversió en el màster: Més de 7.000 euros

Després d’haver realitzat unes pràctiques vinculades al negoci del freight forwarder o logística internacional, l’Andrea va decidir estudiar un màster especialitzat en el mercat portuari: “El transport marítim comprèn aproximadament el 90% del trànsit de mercaderies al món. A més de veure’l com un sector dinàmic i proactiu pel qual em vaig apassionar, també l’entenia com una oportunitat laboral en la qual projectar la meva experiència professional”. Actualment està acabant el TFM i té intenció de buscar feina al port de Barcelona: “Estudiar un màster en pandèmia m’ha suposat un espai de refugi. M’he centrat molt en els estudis i, tot i que hem hagut d’estudiar-lo a distància, crec que el Tecnocampus s’ha adaptat molt bé, sense perdre qualitat de les classes i activitats. Estic convençuda que els coneixements que hem adquirit no s’han vist afectats pel fet d’haver-lo estudiat a distància”.

Marc R. Bleda

Amb un màster no sempre tens feina assegurada. Hi ha altres factors en joc”

Nom: Marc Rodríguez Bleda

Edat: 29 anys. Barcelona

Estudis: Grau en Periodisme. Màster en Comunicació Política i Social

Universitat: Blanquerna-URL (2015-2016)

Inversió en el màster: 8.000 euros

Professió: Tècnic de Comunicació i Xarxes Socials a l’Ajuntament de Barcelona

El Marc tenia clar que es volia especialitzar en comunicació política. Després d’acabar el grau en Periodisme va decidir matricular-se al màster que oferia la URL perquè “combinava tot el que més m’agradava i ho podia posar en pràctica”. Explica que gràcies a aquest curs va adquirir “coneixements especialitzats, contactes i l’accés a diferents pràctiques professionals” que en el seu cas es van acabar traslladant amb un primer contracte laboral a un mitjà de comunicació: “Per fer un màster has de tenir temps i has de voler invertir uns diners, que no són pocs. I no sempre fer-ne un et garanteix trobar feina. Depèn de cada persona, de la seva implicació i òbviament de cada curs i especialitat”, conclou.

Gisela Darocas García

És molt important que un màster sigui professionalitzador i t’ofereixi bones pràctiques”

Nom: Gisela Darocas García

Edat: 26 anys. Barcelona.

Estudis: Grau en Administració i Direcció d’Empreses. Màster en Auditoria i Control de Gestió (2016-2017).

Universitat: IQS School of Management-URL

Inversió en el màster: 4.000 euros

Professió: Controladora de Gestió Econòmica i Projectes a la Fundació "la Caixa"

La Gisela va obtenir el millor expedient acadèmic de la seva promoció al grau d’ADE i una beca per poder-se finançar part del màster. Buscava un curs que fos “molt professionalitzador, on realitzar pràctiques professionals que em connectessin amb el món laboral real”. Després d’acabar el màster en Auditoria i Control de Gestió va realitzar unes pràctiques a la consultora PwC, on va accedir al seu primer contracte laboral. Actualment treballa a la Fundació La Caixa. Destaca la importància de "fer xarxa amb companys i professors i l’alt grau d’inserció laboral d’aquests estudis”.

Santiago Castiella Aguilar

He pogut emprendre dos negocis i tenim clar que volem créixer a Barcelona”

Nom: Santiago Castiella Aguilar

Edat: 32 anys. Argentina.

Estudis: Màster en Emprenedoria i Innovació

Universitat: Tecnocampus Mataró-UPF

Inversió en el màster: Més de 7.000 euros

Professió: Emprenedor de Let's Cook

Let’s Cook -letscooknow.es- ofereix kits per cuinar a casa amb productes frescos i un receptari que els acompanya. Setmanalment t’envien les receptes i els ingredients amb l'opció d’escollir entre el pack familiar, el vegà, el gurmet o l’econòmic. És una de les empreses creades per Santiago Castiella, argentí resident a Barcelona des del 2017, quan va decidir instal·lar-se a Catalunya per estudiar el màster en Emprenedoria i Innovació al Tecnocampus-UPF: “Hem connectat amb persones molt potents del sector, hem fet xarxa i hem entrat al món empresarial català. A més de Let’s Cook hem començat un negoci vinculat a la impressió 3D. Ara l’objectiu és créixer i aconseguir oferir nous llocs de treball a la ciutat”, explica.

Marc Rosell Sáenz de Villaverde

Vull explorar a l’estranger però consolidar la meva professió a Barcelona”

Nom: Marc Rosell Sáenz de Villaverde

Edat: 23 anys. Barcelona

Estudis: Graduat en Enginyeria Civil. Cursant el màster en Enginyeria de Camins, Canals i Ports

Universitat: UPC

Inversió en el màster: Menys de 5.000 euros

Professió: En pràctiques al CIMNE (Centre Internacional de Mètodes Numèrics)

Sector de la banca i l’enginyeria civil: el Marc Rosell ha obert la porta a dues especialitzacions que li agraden i en les quals, per què no, es veuria treballant en un futur. A Barcelona (UPC) està cursant el màster habilitant en Enginyeria de Camins, Canals i Ports, un curs que li permetrà col·legiar-se, "signar projectes i optar a rangs professionals més elevats”, diu. En paral·lel ha fet tràmits per marxar a França durant dos anys a estudiar un màster a la HEC School of Management de París, “una de les millors del món”, afegeix. “Vull explorar, descobrir, conèixer i aprendre i després tornar a Barcelona. Sé que a casa també puc créixer professionalment i que hi ha oportunitats laborals. Ara, de moment, vull acabar els estudis i veure quina de les dues coses m’agrada més”, conclou.

Júlia Nageb Magdi

Poder fer el màster online m’ha anat molt bé per conciliar-lo amb una feina”

Nom: Júlia Nageb Magdi

Edat: 25 anys. Lleida

Estudis: Grau en fisioteràpia. 1r curs del màster interuniversitari en Recerca en Salut.

Universitat: UdL

Inversió en el màster: Ha aconseguit una beca d’AGAUR.

Professió: Es vol especialitzar en neurociència del dolor crònic i educació en la salut.

Haver-se de confinar a casa durant un temps arran de la pandèmia, a la Júlia Nageb li ha servit per poder definir el seu futur professional. L’any passat va decidir que es volia especialitzar en neurociència del dolor, sobretot arran d’uns dolors musculars que patia i que van millorar molt gràcies a un curs de mindfulness: “Me n’he adonat que m’interessa molt la relació entre l’estrès i les patologies musculoesquelètiques cròniques”, explica. “El màster que estic estudiant aporta molts coneixements en metodologia de la investigació. Més endavant m’agradaria especialitzar-me en mindfulness i, a més, fer el doctorat”, diu. “Recomano a tothom que es vulgui matricular a un màster o postgrau que estudiï bé horaris i conciliació amb la feina. En el meu cas, que fos online m’ha ajudat a poder arribar a tot perquè podia veure les sessions enregistrades quan arribava a casa”, conclou.

Josep Gomis rebent la beca de la Càtedra Seat UPC, amb la directora de l'ETSEIB i un representant de Seat

Apareixeran noves oportunitats laborals per a un sector del transport que encara s’està redefinint”

Nom: Josep Gomis Domènech

Edat: 24 anys. Barcelona

Estudis: Estudia el doble màster en Enginyeria Industrial i en Enginyeria de l’Automoció

Universitat: Escola Tècnica Superior d’Enginyeria Industrial de Barcelona (ETSEIB)-UPC

Inversió en el màster: No arriba a 500 euros. Gràcies a l’expedient acadèmic, a una beca i al condicionant de família nombrosa ha rebaixat el cost del màster.

Professió: Li agradaria treballar en una empresa vinculada als components de l’automoció.

“Molts dels professionals que avui estan treballant al sector de l’automòbil es trobaran amb la necessitat de reciclar-se d’aquí pocs anys. Es tracta d’un sector que s’està redefinint i a les aules ja comencem a veure’n els canvis”, explica Josep Gomis. Aquest jove de només 24 anys està estudiant el doble màster en Enginyeria Industrial i en Enginyeria de l’Automoció a l’ETSEIB-UPC, un curs que ha iniciat després de llicenciar-se en Enginyeria de Tecnologies Industrials amb un molt bon expedient acadèmic: “Gairebé el 90% dels estudiants que ens llicenciem fem el màster, que és habilitant i ens permet ser enginyers superiors, signar projectes i arribar a una categoria laboral més important”, afegeix. Segons el Josep és important estudiar un màster sense fer una aturada després del grau: “Si accedeixes al mercat de treball tot es complica”. En el seu cas té intenció de treballar a Barcelona tot i que no descarta una experiència a l’estranger.

stats