"D'aquí a 10 o 20 anys tot el vídeo es consumirà per Internet": la conferència del fundador de Netflix, en cinc frases

Reed Hastings és el convidat estrella del Mobile World Congress. Les plataformes en 'streaming' són ara per ara una de les línies més importants del sector tecnològic

El convidat estrella del Mobile World Congress,  el fundador i CEO de Netflix, Reed Hastings, ha fet una conferència aquesta tarda a l'auditori principal de les instal·lacions del congrés. La seva intervenció, davant un auditori ple  de gent, ha estat breu. Hastings ha repassat la història de Netflix, que es remunta a 1997, "quan Internet no suportava els 5 GB d'un DVD". La trajectòria de la plataforma d''streaming' és, per a ell, paral·lela a la del consum de vídeos per Internet. Repassem la seva opinió al respecte (i els seus vaticinis), en 5 frases:

  • "D'aquí a deu o vint anys tot el vídeo es consumirà per Internet". Hastings defensa que el perfil del consumir¡dor ha canviat: cada cop està més acostumat a veure continguts online i la tendència creix. Per aquest motiu, considera important que les empreses de telecomunicacions ofereixin als seus clients tarifes amb dades il·limitades de vídeo.
  • No obstant això, Hastings ha estès la mà a les televisions de pagament, assegurant que Netflix serà "un complement de les televisions de pagament". I ha posat d'exemple les televisions dels  Estats Units: " Moltes pensaven que les destruiríem, però encara que Netflix sigui a la meitat de les televisions americanes, el número de les que tenen cable no ha variat gaire". 
  • "El nostre preu i la qualitat lluiten contra la pirateria", ha dit Hastings. El fundador de Netflix assegura que cada cop més consumidors aposten per consumir vídeos online de manera legal, a través de plataformes com l'anomenada. Es tracta, a firma, d'oferir alternatives legals als usuaris perquè consumir continguts pirates deixi de ser rendible.
  • "Internet consisteix en connectar persones arreu del món", assegura, i ha posa d'exemple la sèrie 'Narcos', feta per una companyia francesa, a Colòmbia i amb un actor brasiler. En el mateix sentit, ha assegurat que l'objectiu de la companyia és oferir continguts fet arreu del món en una proporció major, i que treballa en aquesta línia. A hores d'ara, però, la majoria del seu catàleg és de procedència nord-americana.
  • "És difícil parlar d'entreteniment quan no saps si en vint anys entretindràs tu o la intel·ligència artificial", ha respost, preguntat sobre el futur dels canals d'entreteniment.