CICLISME

Dumoulin i Froome, els protagonistes d'un Giro d'Itàlia amb sortida a Israel

El català David de la Cruz correrà a les ordres de Froome

El duel entre l'holandès Tom Dumoulin (Sunweb), defensor del títol, i el britànic Chris Froome (Sky) centren l'atenció de la 101a edició del Giro d'Itàlia que aquest divendres es posa en marxa a Jerusalem i finalitza el dia 27 a Roma. La prova inclou set finals en pujada, el Zoncolan entre ells, i dues contrarellotge en 21 etapes de dura competició.

Començament inèdit i històric, ja que la carrera rosa surt per primer cop des de fora del territori europeu, en un ambient particular a Terra Santa, on les figures del ciclisme troben un escenari que no passa inadvertit. Com no passa desapercebuda la presència de Chris Froome. La controvèrsia acompanyarà el quàdruple guanyador del Tour i vencedor de la Volta, "a punt per guanyar la tercera gran consecutiva". Als seus 32 anys parteix com a favorit al costat de Dumoulin, i assegura estar mentalitzat per competir, aliè a la resolució pendent pel seu positiu per salbutamol en la Volta 2017.

Si el britànic d'origen kenyà guanyés seria el primer des de Contador a adjudicar-se tres grans seguides i el setè a tenir les tres grans en el seu palmarès. En un any amb repte Giro-Tour, Froome tindrà un equip potent acompanyat per David de la Cruz, Kenny Elissonde, Sergio Henao, Vasil Kirienka, Christian Knees, Wout Poels i Salvatore Puccio. El sabadellenc David de la Cruz ja ha deixat clar que el seu objectiu serà ajudar a "fer campió Froome".

Tom Dumoulin, de 27 anys, defensarà la 'maglia rosa' del 2017 amb tot el dret. Sense victòries aquest any, com Froome, l'any passat va explotar al Giro davant de rivals com Quintana i Nibali. És l'únic que pot superar Froome en la contrarellotge, la qual cosa obligarà el britànic a exigir a la muntanya. Per a la 'papallona de Maastricht' serà una altra prova de foc, amb més experiència.

En el grup de candidats hi ha el francès Thibaut Pinot (Groupama FDJ), de 27 anys, recent guanyador del Tour dels Alps. L'any passat va ser quart. Encara que fluixeja en les cronos tindrà muntanya per plantejar les seves cartes. El Giro estarà pendent del colombià Miguel Ángel 'Superman' López (Astana), que arriba rodat, amb 25 dies de competició, com a líder absolut i confiat a evitar les caigudes habituals per mostrar a la fi tot el seu potencial.

Una altra opció és la de l'ídol italià Fabio Aru, de 27 anys, al capdavant de l'UAE Emirates. El ciclista sard és un aspirant al podi. Ja ha sigut tercer i segon (2014 i 2015), va guanyar la Volta 2015 i va ser cinquè en el Tour 2017. Després de dos anys fluixos vol tornar al cim amb el mallot del conjunt dels emirats.

En una segona fila de favorits al podi es poden incloure els noms de l'italià Domenico Pozzovivo (Bahrain) i del colombià Esteban Chaves, segon el 2016 i tercer a la Vuelta, un corredor amb potencial per demostrar.

El Giro d'Itàlia es disputa del 4 al 27 de maig, comença a la ciutat israeliana de Jerusalem i finalitza a Roma. El recorregut de la 'corsa rosa' constarà de 3.546 quilòmetres, en els quals se superaran els 44.000 metres de desnivell, dividits en 21 etapes, amb tres jornades de descans intercalades. Hi haurà 2 etapes contrarellotge, 8 etapes planes, 4 de catalogades com de mitja muntanya i 7 d'alta muntanya.

Les tres primeres etapes, inclòs el pròleg de 9,7 quilòmetres, es disputaran en carreteres d'Israel. Aquestes jornades seran planes i aptes per al lluïment dels esprintadors.

Un cop més el Giro ofereix muntanya en abundància i de gran duresa, especialment l'última setmana. Així, les principals dificultats muntanyoses que hauran d'afrontar els ciclistes van des de la primera gran pujada a l'Etna fins a l'última gran ascensió al Cervinia, passant pel Montevergine, el Gran Sasso, el Passo Tre Croci, el Zoncolan, el Prato Nevoso i el Colle delle Finestre –'cima coppi' d'aquesta edició del Giro–. Colossos com el Gran Sasso, el Montevergine, el Colle delle Finestre o el terrible Zoncolan, el que per a molts és, al costat de l'Angliru, el port més dur que es pot pujar amb bicicleta a Europa, fan que la cursa sigui especialment dura en aquesta edició del 2018.

Etiquetes

Més continguts de