Barça

"No importeu una merda": els atacs a les futbolistes, protagonistes de la nova campanya del Barça

A partir d'una acció comunicativa amb Lewandowski i Mapi León, el club denuncia les vexacions que continuen rebent les jugadores

Aleix González
2 min
Mapi León i Robert lewandowski, protagonistes de la campanya publicitària del Barça

BarcelonaLa igualtat és als nostres colors. Aquest és l'eslògan que ha escollit el Barça per vertebrar la campanya comunicativa centrada en la jornada d'avui, 8 de març, Dia Internacional de la Dona. A partir de les figures del davanter polonès del primer equip Robert Lewandowski i la defensa del femení Mapi León, el club ha compartit un vídeo a les seves xarxes socials on, utilitzant missatges ofensius envers el futbol femení, han volgut escenificar la situació de les dones en un món on la seva posició es veu atacada dia rere dia. El davanter polonès ha estat l'encarregat de llegir els missatges burlescs i ofensius que reben cada dia les dones que es volen dedicar a aquest esport. Frases com "Ningú vol veure els teus partits" o "El futbol femení no és futbol real, a ningú li importa" marquen la tendència discriminatòria que pateix qualsevol dona que es vulgui dedicar al futbol femení. Mapi León, com a representant de totes elles, recollia aquests missatges, reivindicant els drets del futbol femení i obrint el camí perquè totes les jugadores que volen ser com elles puguin arribar encara més lluny.

El Barça és pioner pel que fa al futbol femení. El primer equip, que en els últims anys ha donat molts més èxits i alegries que el masculí, manté l'hegemonia a la Lliga. Aquesta temporada les jugadores han trencat la barrera de les 50 victòries seguides a Lliga, i són així l'únic club professional europeu a aconseguir-ho, tant en disciplina masculina com en femenina. Les blaugranes van llançades cap al seu quart títol de Lliga consecutiu –en serien 8 en total–. Però en volen molt més. La mirada de totes elles se centra en la lluita per la Lliga de Campions, trofeu que ja van aixecar la temporada 20-21 davant del Chelsea (0-4), i que l'any passat se'ls va escapar davant l'Olympique de Lió (1-3). Amb tot, el triomf del Barça femení n'ha estat un de molt més gran, concretament de 91.648. Aquesta va ser la xifra d'espectadors que van acudir al Camp Nou a l'anada de les semifinals de l'any passat a la Lliga de Campions davant el Wolfsburg (5-1), cosa que confirma que el futbol femení no és cap moda ni capritx, sinó que és una realitat que ha vingut per quedar-se.

Tota aquesta gesta s'identifica, sobretot, en una jugadora que ha fet de la seva persona una marca mundial que abandera aquest esport. Es tracta d'Alexia Putellas, que fa poc va guanyar el segon trofeu The Best consecutiu (2020-2021, 2021-2022). La capitana del FC Barcelona, guardonada també amb dues Pilotes d'Or (2020-2021, 2021-2022) que la situen com la millor jugadora del moment i de les millors de tots els temps, ha elevat al club tant a nivell esportiu com pel que fa a la seva imatge. Juntament amb Mapi León i Aitana Bonmatí, dona color a la façana del Camp Nou. I no és gens estrany que el club comptés amb ella per presentar el nou pantone, el Lila Barça. Sorgit de la unió dels tons clàssics del Barça, el blau i el grana, representa la nova imatge del club. Un color que remarca una igualtat necessària perquè el futbol femení pugui continuar creixent.

stats