Barça

El Barça tanca el patrocini de Spotify per a les samarretes i el Camp Nou

L'empresa sueca firma un acord amb l'entitat blaugrana que serà vigent a partir de la temporada vinent

4 min
El Camp Nou ha vist passar fins a quatre directors de compliment en l’últim any i mig.

BarcelonaJa és oficial. Després de mesos de negociacions, el Barça i Spotify uneixen els seus camins. La junta blaugrana, reunida de manera ordinària aquest dimarts, ha donat llum verda perquè l'empresa sueca de reproducció de música i podcasts en format streaming sigui el nou patrocinador de l'entitat catalana. A partir del curs vinent i durant les pròximes quatre temporades, lluirà el seu logotip al frontal de la samarreta dels primers equips masculí i femení. L'acord també inclou que Spotify patrocini les samarretes d'entrenament dels dos equips a partir del curs vinent i per a les pròximes tres temporades. A més a més, i per primer cop a la història, el Camp Nou tindrà un nom comercial: passarà a anomenar-se Spotify Camp Nou. El Barça no ha fet públiques les xifres del patrocini, tot i que la suma final oscil·larà entre els 60 i els 70 milions, incloent-hi la part fixa més la variable. Tot plegat haurà de ser ratificat per l'assemblea extraordinària del 3 d'abril. Serà una assemblea telemàtica.

El club també ha comunicat que el Barça i Spotify treballaran per "utilitzar els suports i espais audiovisuals de l'estadi per presentar i amplificar el treball dels diferents artistes i connectar amb les audiències globals del Barça a través de la televisió", especifica el comunicat. Quan la remodelació del Camp Nou estigui completada amb el projecte de l’Espai Barça, Spotify estarà molt present en les instal·lacions. "Ens sentim molt orgullosos de poder anunciar una aliança pionera com aquesta amb una entitat de referència arreu del món com Spotify. Aquesta unió ens permetrà seguir apropant el club als seus fans i fent-los sentir, encara més, part de la família Barça a través d’experiències úniques, que ens permetran combinar l’entreteniment i el futbol fent possible que arribem, al mateix temps, a un nombre de persones més gran arreu del món", ha dit el president Joan Laporta als mitjans oficials del club.

Un acord que arriba més tard del previst

Que l'acord sigui oficial s'ha celebrat amb joia al Camp Nou. No ha sigut una negociació fàcil, malgrat que el gruix del nou vincle ja estava avançat a principis del mes passat. Quan el 6 de febrer els responsables de Spotify es van fer una fotografia a la llotja del Camp Nou amb Juli Guiu, el vicepresident de màrqueting del Barça, semblava que la firma del contracte amb la marca sueca pel frontal de la samarreta dels primers equips masculí i femení, per la part del darrere de la samarreta d’entrenament i pels title rights del Camp Nou havia de ser imminent. La realitat, però, ha sigut diferent. “Ja fa dies que el contracte va ser enviat a Spotify, que encara no l'ha signat i està alimentant certa inquietud”, explicaven fonts de l'entitat blaugrana a l’ARA a mitjans de febrer. Una altra figura coneixedora de les negociacions transmetia llavors un missatge de tranquil·litat: “Aquestes coses van lentes, és un contracte complex”.

La instantània que va capturar RAC1 a la zona noble del Camp Nou, després de la victòria contra l'Atlètic de Madrid (4-2), va portar cua als despatxos blaugranes. “Va ser un gest, és normal que vinguin per conèixer el Barça”, assegurava una font de les negociacions a aquest diari. Però que aquesta imatge sortís llavors a la llum no va agradar a la cúpula directiva i executiva, que seguia a l'espera de tancar els últims serrells de l'acord amb els responsables de Spotify. De fet, les negociacions van continuar des de la distància a un ritme més lent del que hauria desitjat la cúpula blaugrana, que tenia moltes ganes de tancar un patrocini que s'estava cuinant des del novembre, quan el club va rebre la primera oferta de l’empresa dirigida per Daniel Ek. La companyia sueca, considerant que tenia la paella pel mànec, no ha tingut problema en dilatar l'acord per intentar rebaixar una mica les xifres. L'ex director general del Barça, Ferran Reverter, era qui pretenia aconseguir més diners en l'operació, però quedant fora en l'equació final –va dimitir el 8 de febrer–, Ek i els seus col·laboradors es van empoderar per seguir allargant les negociacions.

Una necessitat imperiosa

Amb el vincle amb Rakuten que finalitza al final d'aquesta temporada, segellar el nou patrocinador era una necessitat imperiosa per al club. L'entitat treballa per tancar el pressupost corresponent a aquest curs en positiu després que la junta de Laporta comptabilitzés en més de 400 milions les pèrdues heretades de la gestió de Josep Maria Bartomeu. Mentre s'avança en la planificació esportiva amb els fitxatges de Franck Kessié i Andreas Christensen ja lligats, el president blaugrana treballa amb altres vies per generar ingressos. Són l'acord amb el fons d'inversió CVC i les vendes del 49% de Barça Studios i BLM (Barça Licensing & Merchandising). D'aquestes tres vies, la més avançada és CVC. Les altres dues estan en fase embrionària, encara lluny de les expectatives de l'entitat. Amb CVC, com ja va explicar l'ARA, el tracte per percebre entre 270 i 300 milions parteix de la base que els diners entrin com a capital, com passa amb els clubs que són societat anònima (SAD), i que ja han ingressat el líquid en el marc del projecte LaLiga Impulso.

stats