Barça

Spotify mareja el Barça en el tram final de les negociacions

El club blaugrana té certa inquietud per la demora en la signatura de l'acord, que li reportarà entre 70 i 75 milions anuals amb variables inclosos

3 min
Joan Laprta i Daniel Ek

BarcelonaQuan el 6 de febrer els responsables de Spotify es van fer una fotografia a la llotja del Camp Nou amb Juli Guiu, el vicepresident de màrqueting del Barça, semblava que la firma del contracte amb la marca sueca pel frontal de la samarreta dels primers equips masculí i femení, per la part del darrere de la samarreta d’entrenament i pels title rights del Camp Nou havia de ser imminent. La realitat, però, és diferent. “Ja fa dies que el contracte va ser enviat a Spotify, que encara no ha signat i està alimentant certa inquietud”, expliquen fonts de l'entitat blaugrana a l’ARA. Una altra figura coneixedora de les negociacions afegeix que “el més normal seria que la firma encara trigués un parell de setmanes més”. Tot i que transmet tranquil·litat: “Aquestes coses van lentes, és un contracte complex”.

La mateixa font creu que la instantània que va capturar RAC1 a la zona noble del Camp Nou, després de la victòria contra l'Atlètic de Madrid (4-2), s’ha interpretat de manera errònia. “Va ser un gest, és normal que vinguin per conèixer el Barça”, assegura. Però el fet que es fes pública als mitjans li va donar una importància superior a la que realment tenia. Ara els responsables de Spotify ja no són a Barcelona i les negociacions segueixen des de la distància a un ritme més lent del que desitjaria la cúpula blaugrana, que té moltes ganes de tancar un patrocini que s'està cuinant des del novembre, quan el club va rebre la primera oferta de l’empresa dirigida per Daniel Ek.

Ara mateix el Barça té quatre problemes: la necessitat imperiosa d’ingressar diners, el fet que ha sobrepassat amb escreix el termini que li va posar Nike per saber el nou patrocinador del frontal de la samarreta, que l’acord amb Spotify ja fa setmanes que pràcticament es dona per fet i la recent dimissió del director general Ferran Reverter, una de les figures més importants del Barça en la recerca de patrocinadors. Amb això juga l'empresa sueca, conscient que té la paella pel mànec i que, a causa de les circumstàncies, té molt poder en l’últim esprint abans de tancar el patrocini, fet que l’està portant a intentar rebaixar una mica les xifres finals. Amb Reverter –que pretenia obtenir més diners– fora de l'equació final, Ek i els seus col·laboradors s'empoderen en un moment en què, a més, tenen altres preocupacions més importants.

De totes maneres, les xifres estarien entre els 70 i els 75 milions d’euros per temporada que va avançar l’ARA, incloent-hi els variables, que es cobrarien segons el rendiment esportiu. De moment des del club ningú no es planteja cap escenari que no sigui signar un acord global amb Spotify, que reputacionalment i econòmicament tindria impacte positiu en el Barça. Però a l’ombra encara esperen les empreses de criptomonedes amb ofertes potents des del punt de vista financer. Polkadot i l'híbrid Vegan Nation suposarien més diners

Amb Rakuten va regnar el silenci

“De les negociacions del primer acord amb Rakuten que es va tancar el 2016 no en va sortir res a la premsa fins al dia de la presentació”, explica una persona coneixedora dels fets. “És el que hauria de ser. Va ser una de les condicions que va posar Rakuten per acabar firmant el contracte”, afegeix. Ben diferent ha sigut aquesta vegada amb Spotify. Tot i que segurament no hi ha ajudat el fet que el Barça estigui a mitjans de febrer encara sense cap acord tancat quan ni Rakuten ni Stanley, els actuals patrocinadors dels frontals de la samarreta del masculí i el femení, respectivament, no tenen cap intenció de renovar el seu contracte més enllà d’aquest 30 de juny

De fet, Nike va posar com a data límit l’octubre del 2021 per conèixer el patrocinador del frontal de la samarreta del masculí amb l’objectiu de tenir temps de confeccionar els milions d’indumentàries que té previst vendre arreu del món a partir de l'estiu. La superació d’aquest límit farà que les samarretes del Barça arribin a les botigues i als centres comercials sense el logotip del patrocinador, segons va informar Goal. Mentrestant, el cava encara és a la nevera a l’espera d’una resposta positiva que ha d’arribar des de Suècia.

stats