BARÇA
Esports Barça 13/03/2014

Faus admet que el Barça podria obtenir més diners del contracte amb la samarreta i Nike

El directiu garanteix que el club disposarà dels diners necessaris per invertir en fitxatges aquest estiu

Albert Llimós
2 min
Javier Faus, vicepresident econòmic del Barça, durant la roda de premsa

Barcelona"El club està en plena disposició d'invertir el que la secretaria tècnica decideixi", ha garantit el vicepresident econòmic Javier Faus sobre els fitxatges que s'hauran de fer aquest estiu. Paraules del directiu a la presentació de l'acord amb la marca Maurice Lacroix. Faus ha reconegut que el club ha de renegociar a l'alça els acords amb Qatar Airways i Nike, que ja han quedat desfasats.

"Mai el Barça havia ingressat tant en màrqueting", ha sentenciat Faus, que considera que des del 2010 el club ha incrementat un 50% els ingressos en màrqueting, comptant el patrocini amb Qatar Airways. El directiu ha assegurat que si es deixen de banda els ingressos per publicitat a la samarreta i la marca que produeix la samarreta –Nike, en el cas blaugrana–, el Barça és el club que més ingressa del món, al nivell del Manchester United. Faus creu que el Barça té marge de millora en un futur proper en aquests dos camps: "És normal que cada cinc anys es renovin a l'alça; el contracte de Nike es va signar el 2008, han passat 6 anys des de la renovació, és normal que tinguem una possibilitat de millora. També amb Qatar, que ja fa 4 anys que vam signar. Segur que tenim una possibilitat de millora en aquests dos contractes", ha dit Faus.

El Barça i la marca de rellotges Maurice Lacroix han signat un acord de patrocini per 3 anys. "Aquests últims 6 mesos han estat els més actius a nivell comercial", ha destacat Faus. "El primer entreteniment a nivell mundial és el futbol" i "hi ha quatre o cinc marques" a nivell internacional, i una és el Barça, segons ha dit. El vicepresident econòmic ha garantit que el cas Neymar i la situació institucional del club no han afectat el treball del departament de màrqueting: "No ho he notat. El departament de màrqueting mai ha tingut tanta feina com ara".

Un dels motius de l'acord és la penetració de la marca suïssa al mercat asiàtic. Maurice Lacroix també patrocina quatre clubs de la Bundesliga i produeix 90.000 rellotges cada any. El nou patrocinador s'inclourà en els rellotges que hi ha als marcadors del Camp Nou i també la pancarta.

stats