Barça

La israeliana Vegan Nation es postula per patrocinar el Barça

És una empresa que vol expandir la comunitat vegana global mitjançant les criptomonedes i el ‘blockchain’

2 min
Ferran Reverter

BarcelonaLes empreses tecnològiques de primer nivell mundial que l’ARA va explicar que porten mesos negociant amb el Barça per convertir-se en el patrocinador principal de la samarreta de joc a partir de l’1 de juliol, quan finalitza el contracte amb Rakuten, es resisteixen a arribar a les xifres que pretén el club. Això està comportant que apareguin altres empreses que també estan interessades en relacionar-se amb l’entitat catalana i que els principals negociadors blaugranes, els executius Ferran Reverter i Àlex Barbany, i el directiu Juli Guiu, estan tenint molt en compte juntament amb la resta de la junta de Joan Laporta. Sobretot perquè el temps s’esgota i el termini que s’havia marcat per prendre una decisió final acaba a primers de febrer.  

Segons ha pogut confirmar l’ARA, l’empresa que està en negociacions més avançades és Vegan Nation, una comunitat global creada per una empresa israeliana fundada a finals del 2017 per l’empresari Isaac Thomas, que pretén connectar persones amb una forma de pensar innovadora i sostenible. Ho fa mitjançant una aplicació que recomana els millors restaurants vegans de la zona on es geolocalitza l'usuari, i que ofereix la possibilitat de xatejar amb persones de tot el món amb aquests interessos, trobar empreses amb els valors que pregona o els millors productes per consumir de forma conscient.

Els quatre fundadors de Vegan Nation.

Criptomoneda pròpia

Vegan Nation, a més, té una criptomoneda pròpia, el GreenCoin (GRNC), que permet a l’usuari fer transaccions amb empreses sostenibles de tot el món, conèixer el destí dels seus diners i fomentar l’emprenedoria entre el món vegà. La comunitat funciona mitjançant la tecnologia blockchain, basada en la cadena de blocs que fan innecessaris els intermediaris. L’objectiu principal d'aquesta empresa, que ara vol expandir-se gràcies al Barça, és arribar a tota la població vegana mundial, que es calcula que està formada per uns 300 milions de persones. 

Vegan Nation no és una empresa de criptomonedes, encara que operi amb una. Això provoca que la junta directiva de Laporta vegi amb més bons ulls aquesta operació que les ofertes importants que ha rebut d’altres empreses, com ara Chiliz, estrictament d'aquest tipus de valor financer, un sector que des de la cúpula blaugrana es considera especulatiu, de risc, molt variable i bastant poc ètic. De fet, al Regne Unit ja ha comportat en el món de l’esport problemes legals similars als viscuts amb les cases d’apostes, de les quals s’ha prohibit fer-ne publicitat al futbol espanyol.

stats