Barça

Jugar sense Lewandowski no hauria de ser un drama

El polonès serà baixa a la final de Copa, però l'equip ja ha demostrat que sap guanyar sense ell

Lewandowski va demanar el canvi contra el Celta
20/04/2025
3 min

BarcelonaEl gol número 100 de Robert Lewandowski amb la samarreta del Barça es fa esperar. El davanter polonès no el va poder marcar contra el Celta, partit en què va fer saltar les alarmes després de demanar el canvi amb el patit empatat a tres. L'exjugador del Bayern i el Borussia Dortmund va notar una punxada als isquiotibials i va demanar el canvi. No volia jugar amb foc, conscient com era que d'aquí una setmana toca jugar la final de Copa contra el Reial Madrid. I després, la Lliga de Campions.

Aquest matí ha passat proves mèdiques a la Ciutat Esportiva i el club ha comunicat que el jugador té una lesió al semitendinós de la cuixa esquerra. "El retorn a la dinàmica amb l'equip es decidirà en funció de la seva evolució", diu el comunicat, sobre una lesió que el podria tenir apartat dels terrenys de joc entre dues i tres setmanes. No podrà jugar la final de Copa de dissabte vinent.

L'experimentat davanter de 36 anys no s'havia perdut gairebé cap partit aquesta temporada. D'ell s'explica des del club que cuida cada detall de l'alimentació i l'entrenament per estar fort, però finalment la càrrega de partits ha provocat que, de moment, sigui baixa segura aquest dimarts en la visita del Mallorca a Montjuïc. "Venim de molts partits, tenim molts partits i pot ser que la gent estigui una mica cansada", deia el seu company Ferran Torres sobre aquesta ratxa de partits que ha provocat algunes lesions.

De fet, abans de rebre el Celta, el Barça va emetre un comunicat queixant-se pel calendari, tal com ja havia fet públicament Hansi Flick. El tècnic alemany entén que en altres països els calendaris de la lliga es modifiquen per donar descans als equips que segueixen vius a les competicions internacionals, cosa que no sol passar a Espanya.

Cinc gols per partit sense el polonès

Per aquest motiu, el tècnic alemany ha anat donant descans a jugadors com Pedri, suplent a Dortmund, i Lamine Yamal, que no va ser titular contra el Celta. Lewandowski sí que va jugar aquests partits, i es va lesionar. Una baixa important, tot i que les estadístiques demostren que aquest Barça pot golejar i guanyar també sense el seu màxim golejador. En els partits d'aquesta temporada en què Flick va decidir donar-li descans, els seus companys van enllestir la feina. A la Lliga només havia descansat, curiosament, contra el Mallorca, en una golejada per 1 a 5. És a dir, s'haurà perdut els dos partits contra els homes de Jagoba Arrasate.

Flick també va voler donar-li descans als partits de Copa del Rei guanyats contra el Betis (5-1) i el València (0-5). És a dir, en els tres partits sense ell s'han fet cinc gols. Lewandowski també va ser suplent a la golejada per 7 a 1 contra el València. En aquella ocasió va entrar al terreny de joc quan el partit anava 5-0. De nou, cinc gols sense ell.

Tot i que Lewandowski és el gran referent ofensiu amb 41 gols (25 a la Lliga, 12 a la Champions, 3 a la Copa i 1 la Supercopa), està envoltat de jugadors que permeten que aquest Barça de Flick sigui una màquina de fer gols. De fet, la mitjana golejadora de l'equip és gairebé de tres gols per partit, la més alta en la història d'un tècnic debutant al club blaugrana. Raphinha, que en va fer dos contra el Celta, en porta 28 (13 a la Lliga, 12 a Europa, 1 a la Copa i 2 a la Supercopa), Lamine Yamal 14 (6 a la Lliga, 4 a Europa, 2 a la Copa i 2 a la Supercopa) i Ferran Torres 16 (9 a la Lliga, 2 a Europa i 5 a la Copa).

El valencià, de fet, hauria de ser el gran beneficat de la possible baixa del polonès, i ara mateix sembla a un pas de ser titular dissabte vinent a la final de la Cartuja. "Jo sempre estic preparat per aprofitar els minuts", deia el jugador de Foios, tot i admetre que espera "que els problemes del Robert no siguin greus i estigui disponible al més aviat possible". Després del duel contra el Mallorca, el calendari fa pujada: dissabte la final de Copa i el dia 30, el primer duel de semifinal de Champions contra l'Inter. Partit en què caldrà veure qui surt de titular a la davantera.

stats