Esports 04/04/2021

Fabio Quartararo irromp en territori Ducati i s'endú el Gran Premi de Doha

El francès ha pujat a l'esglaó més alt del podi el dia en què tothom s'ha après el nom de Pedro Acosta

4 min
Fabio Quartararo, pilot de Yamaha Racing

El segon Gran Premi a Doha ha estat com s'esperava: ple de sorpreses. Com el cap de setmana passat, les Ducati han reafirmat que el circuit de Losail és territori de l'equip italià, però la victòria ha estat per a una Yamaha. Aquest diumenge, Fabio Quartararo ha assolit el primer esglaó del podi després d'una cursa molt treballada. Com ja avançava a l'ARA el francès abans de cursa , tenia coses noves a ensenyar i les ha demostrat amb escreix.

La cursa de MotoGP ha començat amb una gran sortida del pilot sorpresa de la màxima categoria: Jorge Martín. El pilot de San Sebastian de los Reyes va sorprendre dissabte enduent-se la pole i, amb una sortida excel·lent, ha ratificat que és un dels pilots a tenir en compte aquesta temporada. Martinator (Jorge Martín), des de l'inici, ha començat a tirar per intentar anar-se'n en solitari, però el seu ritme no ha acabat de trencar el grup. Tant Johann Zarco (Pramac) com Àlex Rins (Suzuki) han pogut seguir-lo i s'han col·locat darrere del madrileny. Mentre Martín no trobava opositor, volta rere volta Rins s'ha anat acostant a Zarco i, tot i que l'aconseguia avançar en els revolts, la potència de la Ducati feia que el francès pogués recuperar la segona posició a la recta principal. Després d'algunes voltes molt frustrants per a Rins, Bagnaia ha aconseguit pispar-li la tercera plaça i les tres Ducati s'han consolidat com a caps de cursa.

La superioritat de les Ducati ha estat incontestable, però, a cinc voltes per al final, les Yamaha han reaccionat. Maverick Viñales (Yamaha) ha avançat Bagnaia, i Fabio Quartararo (Yamaha) a Zarco i Martín. Martinator ha perdut el liderat durant mitja volta, però en la línia de meta ha tornat a recuperar-lo. L’única opció que tenia Quartararo era avançar la Ducati de Martín en els primers girs del circuit per obrir prou espai perquè no el poguessin recuperar les Ducati a la recta. I així ho ha fet. A tres voltes del final ha pogut travessar la línia de meta en primera posició i amb molta distància, i d'allà fins al final de cursa.

Acompanyat al podi de les dues motos satèl·lit de Ducati –Zarco, segon, i Martín, tercer– Quartararo ha pogut tornar a pujar al podi. Des del Gran Premi de Catalunya de la temporada passada que el nou pilot de Yamaha no s'enduia un Gran Premi cap a casa.

Pedro Acosta, nom propi del Gran Premi de Doha

A Moto3 s'ha viscut una cursa històrica. En la seva segona cursa en el Mundial, Pedro Acosta (KTM) ha deixat a tothom amb un pam de nas. El rookie de la categoria, que sortia des del pit lane després de ser sancionat per direcció de carrera, ha fet una remuntada antològica i ha creuat la línia de meta en primera posició.

"Ho veia tot molt negre des que em van comunicar la sanció, però avui m'he llevat i li he dit al meu agent que podíem fer-ho", ha confessat Acosta just després de baixar de la moto. Com sis pilots més de la categoria petita, el de Mazarrón no ha pogut sortir des de la graella. En el primer pas per meta, més d'11 segons el separaven del líder de la cursa, però, lluny de conformar-se amb mantenir un ritme constant, ha decidit arriscar. El pilot de KTM Ajo ha donat gas i volta a volta ha anat reduint la distància. A mitja cursa, Acosta ja formava part del grup capdavanter.

Després de liderar el grup de pilots sancionats i enxampar els primers, el Tiburón de Mazarrón (Pedro Acosta) ha començat a lluitar. El seu company d'equip, Jaume Masia, ha vist que el seu company d'equip ha arribat al grup i ha començat a estirar, però no ha pogut obrir prou espai perquè la resta de pilots no el seguissin. Amb avançament nets i amb molta cura de no anar a terra, Acosta ha anat escalant posicions i ha passat la línia de meta per iniciar l'última volta com a líder de la cursa.

No ha volgut fer estratègia ni esperar. El pilot murcià ha començat a estirar el grup amb les forces que li quedaven després de la titànica remuntada i, amb la línia de meta en el punt de mira, ha obert un espai impensable amb la resta de pilots. Tot i l'intent de Binder de passar-lo en la recta final, Acosta ha zigzaguejat i s'ha endut la seva primera victòria a Moto3. El pilot de KTM Ajo s'ha convertit en el primer a guanyar una cursa de la categoria petita sortint des del pit lane i es col·loca líder del Mundial. Darryn Binder (Petronas), segon, i Niccolo Antonelli (Esponsorama), tercer, han acompanyat el gran protagonista del dia al podi.

La cursa de Moto 2 ha quedat dada i beneïda pràcticament des de la sortida. Mario Bezzechi ha imposat un ritme alt que ha dividit el grup des del principi i només quatre pilots han pogut mantenir-li el pols. Sam Lowes, Remi Gardner i Raúl Fernández han aconseguit sobrepassar l'italià en poques voltes i s'han adjudicat els esglaons del podi. Lowes ha segellat la segona victòria consecutiva al circuit de Doha i ha pujat al podi acompanyat de Gardner, segon. En la seva segona cursa a Moto2, Raúl Fernández, debutant en la categoria, ha aconseguit la tercera posició i es postula com el pilot revelació de la categoria aquesta temporada.

stats