MOTOR - FÓRMULA 1

Hamilton dona un cop sobre la taula a Montmeló

El britànic guanya per segona vegada consecutiva i Mercedes aconsegueix el primer doblet de l’any

Cap de setmana rodó per a Mercedes a Montmeló. I de retruc, també per a Lewis Hamilton, que ahir va donar un cop sobre la taula per marcar diferències amb els seus rivals. Ell, que va començar el Mundial titubejant, ha recuperat les sensacions que el van fer campió del món en quatre ocasions i ahir va passejar el seu ja famós martell pel traçat català. “Gràcies, nois, gran feina”, va dir per ràdio als seus enginyers i mecànics després de creuar la línia de meta com a vencedor de la cursa catalana. No és el primer cop que li passa... com en temporades anteriors, sembla que amb l’arribada a Europa Mercedes aconsegueix les evolucions necessàries per afrontar la resta de la temporada amb garanties i dominant, com va passar ahir.

Hamilton va dominar la cursa amb mà de ferro, de principi a fi (només va abandonar la primera posició quan va entrar a boxs a canviar els pneumàtics) i va sumar el segon triomf consecutiu al Circuit de Barcelona-Catalunya, un fet que ningú aconseguia des del 2004, quan Michael Schumacher, amb Ferrari, va sumar quatre victòries consecutives al traçat català. A més, aquest també és el segon triomf consecutiu per al britànic aquesta temporada, després del que va aconseguir fa quinze dies a l’Azerbaidjan (amb una mica de sort), fet que reforça el seu lideratge a la classificació general. “No havia notat aquesta sintonia amb el cotxe fins ara. L’equip ha fet una feina immensa, n’estic molt orgullós”, va explicar feliç i somrient, més reposadament, quan li van preguntar per l’expilot Paul Di Resta, l’encarregat de fer les entrevistes a peu de pista: “Aquest doblet és molt important per pressionar Ferrari”, va afegir mentre saludava els aficionats que s’aplegaven a les tribunes. Pressió per als italians a la classificació general (ahir van perdre el lideratge del Mundial de constructors, que va passar a mans de Mercedes), i també psicològica, després que Ferrari tanqués un cap de setmana amb més ombres que llums. I és que l’equip italià va quedar-se sense podi per un error propi, ja que el segon classificat va ser Valtteri Bottas, que va aconseguir així el primer doblet de la temporada per als de Brackley i va fer que l’escuderia italiana fos la gran derrotada del cap de setmana a Montmeló.

Pel que s’havia vist en els entrenaments lliures i en els oficials, semblava que els Ferrari tenien ritme per donar guerra als Mercedes, però a l’hora de la veritat Kimi Räikkönen es va haver de retirar (el segon abandonament de la temporada per al finlandès) per un problema al seu monoplaça quan tan sols s’havien disputat 25 voltes, i Sebastian Vettel no va passar del quart lloc. L’alemany de Ferrari, que va superar Bottas en l’arrencada per situar-se segon, va ser dels primers a entrar a boxs a canviar pneumàtics: va posar els mitjans, amb els quals es suposava que arribaria fins al final. La jugada semblava bona i es va celebrar com a tal al box de Ferrari quan Valtteri Bottas, després d’un pas pels tallers massa llarg pel que és habitual, va reincorporar-se a la pista darrere de Vettel.

Però Ferrari va fer un canvi d’estratègia que no va funcionar tan bé com creien els caps pensants de Maranello. Amb l’activació del cotxe de seguretat virtual pels problemes d’Ocon a la volta 40, Mercedes va jugar a despistar fent veure que els seus mecànics es preparaven per a una nova entrada d’un dels seus pilots. Ferrari va picar i va fer entrar Vettel, que en aquell moment rodava segon, a 25 voltes per al final, però els pilots de Mercedes es van mantenir a la pista i l’alemany va perdre l’oportunitat de pujar al podi. L’únic que el podria haver fet recuperar una de les tres posicions de privilegi van ser els problemes que va tenir al final de la cita Max Verstappen. El jove i atrevit pilot holandès va perdre part de l’aleró davanter del seu Red Bull, però després de comentar-ho per ràdio amb el seu equip va decidir quedar-se a la pista (i no entrar a boxs a canviar els bigotis del monoplaça) i defensar-se amb ungles i dents dels intents de pressionar-lo de Vettel, que va creuar la línia de meta a menys d’un segon de l’holandès, que es va quedar així amb la mel als llavis després de retallar-li temps volta a volta.

La cursa catalana va començar amb un incident en la primera volta. Romain Grosjean, que està protagonitzant un inici de temporada per oblidar, va perdre el control del seu Haas i va fer una virolla al segon revolt del circuit. Descontrolat, va creuar la pista, va xocar contra Hülkenberg i Gasly i els va deixar també fora de combat, a més de provocar la presència del cotxe de seguretat a la pista durant unes quantes voltes, fins que els oficials de pista van poder retirar l’escampall de trossos de fibra de carboni dels monoplaces accidentats. Els núvols que hi va haver sobre el circuit, negres i amenaçadors, van respectar la cursa, ja que la pluja no va fer acte de presència fins més tard, quan els equips ja ho recollien tot per portar-ho cap a Montecarlo, la pròxima cursa de la temporada, d’aquí a quinze dies.

30 curses puntuant

Amb el triomf d’ahir al Circuit de Barcelona-Catalunya, Lewis Hamilton acumula 30 curses consecutives fent punts. El britànic ha sigut capaç de sumar en cadascuna de les curses que ha disputat des del Gran Premi del Japó del 2016, un fet que fins ara ningú havia aconseguit. La xifra, a banda del nivell de Hamilton, també demostra la regularitat i la fiabilitat del seu Mercedes, que tot i alguns problemes puntuals sempre ha respost. “Aquí hi teníem els caps de Mercedes amb nosaltres, i és genial que fossin aquí i que hagin vist la força de l’equip, la seva solidesa i la seva intensitat. Només pots afrontar el Mundial cursa per cursa, i aquest cap de setmana hem estat en el camí correcte”, va sentenciar Hamilton.

Més continguts de