Moda

"Volem vestir dones segures i també fortes"

Marques veteranes com Simorra, Escorpion i Lola Casademunt han presentat les seves noves col·leccions a la passarel·la 080

Un moment de la desfilada d'Escorpion
4 min

BarcelonaDeia Coco Chanel que el negre era el color més elegant de tots, una tonalitat que la dissenyadora francesa va allunyar de la simbologia del dol i va dotar de refinament a través de les seves creacions. És una unió —la del negre i l'elegància— que encara es manté viva i que aquest dimarts s'ha pogut veure en diverses desfilades de la primera jornada del 080 Barcelona Fashion, on les marques han decidit explicar històries a través de les peces de roba i reivindicar el paper identitari de la moda.

Al llarg de tot el dia, al Recinte Modernista de Sant Pau s'han vist les propostes de marques veteranes i fidels a la 080 —Escorpion, Simorra, Lola Casademunt, The Label Edition i Eiko Ai—, en una edició en què es barrejaran amb les de dissenyadors emergents i també amb marques de Madrid que enguany han volgut apostar per la passarel·la catalana.

La jornada ha començat amb la inauguració oficial a càrrec del conseller d’Empresa i Treball, Miquel Sàmper, que ha volgut destacar un dels punts forts de la passarel·la, la internacionalització, subratllant que "la 080 Barcelona Fashion projecta la moda a l’escenari internacional, posicionant Barcelona com un referent del disseny i el talent creatiu". Els organitzadors de la cita veuen l’edició d'enguany com un “reconeixement” del sector que ha demostrat que aprecia l’aposta per un “maridatge” entre les marques més consolidades i les emergents, amb la intenció de fer de trampolí internacional per als nous talents.

La primera marca a desfilar ha estat una de les més veteranes i fidels a la passarel·la barcelonina, Simorra, que ha presentat una col·lecció inspirada en el concepte japonès del Ma que celebra la bellesa dels espais buits i els concep com llocs per estimular la creativitat i la reflexió. A la passarel·la s'hi han vist propostes elegants que combinen la superposició de teixits, les transparències i els volums amb els materials com a grans protagonistes —brodats, denim, organza, gasa arrugada i guipur— que construeixen siluetes distingides amb la voluntat que cada peça expliqui una història única.

Un moment de la desfilada de Simorra.

Eiko Ai, la marca de la dissenyadora Gloria Lladó —que havia treballat a Givenchy—, ha presentat una col·lecció fidel al seu esperit que sempre combina comoditat i sensualitat. En aquesta ocasió, Lladó ha volgut explorar la relació entre naturalesa i moda amb la proposta Garderner Mist. Hi hem vist estampats florals combinats amb patrons degradats i estampats animal print en vestits fets amb materials vaporosos i transparències. Els colors, sense renunciar als clàssics blanc i negre, volen reflectir aquesta diversitat natural en totes les peces que tenen per objectiu potenciar la bellesa femenina des d'una proposta casual.

Un moment de la desfilada d'Eiko Ai.

Al mig de la jornada, Escorpion, marca històrica catalana creada el 1929, ha presentat una col·lecció amb els teixits de punt com a grans protagonistes i amb una doble personalitat: una primera part amb tons foscos —del negre al blau marí— i vestits de caiguda suau que recorden l'essència de les Terres Altes d'Escòcia que han servit d'inspiració per a aquestes peces; i una segona part més gamberra i potent amb la qual han volgut fer un homenatge a la dissenyadora Vivienne Westwood, on la paleta cromàtica brilla sobretot amb totes les tonalitats del vermell.

Dues propostes d'Escorpion a la desfilada al Recinte Modernista de Sant Pau.

La nova col·lecció de Lola Casademunt by Maite presentada a la tarda és la primera després de la mort de la fundadora de la marca al desembre. Maite Casademunt, la seva filla que ara lidera l'empresa, ha explicat que prefereix creure que "ella continua aquí, al nostre costat, i és present en tot el que fem": "És un moment per reivindicar el seu llegat", ha destacat. La col·lecció segueix fidel al segell de la marca, els estampats animal print, combinats amb algunes propostes festives amb lluentons i colors intensos com el lila i el verd. Però hi ha també, en aquesta ocasió, una aposta pel negre amb peces elegants i sòbries. "Ens agrada vestir dones amb seguretat i també fortes", ha dit Casademunt resumint l'esperit de la col·lecció.

Una proposa de Lola Casademunt

La jornada l'ha tancat The Label Edition, una marca capitanejada per dues dones que reivindiquen una certa rebel·lió contra les restriccions de la moda i proposen una elegància sense esforç. Aquest dimarts han presentat Rogue, una col·lecció que té la simplicitat i l'elegància com a base amb un punt irreverent i atrevit. Inspirada en les grans icones del rock, la col·lecció proposa peces que s'adapten a qualsevol ocasió, des de les propostes de sastreria fins a les siluetes asimètriques. Els colors negres, blancs i blau marí són la base de la proposta que també eixampla la mirada cromàtica amb peces que aporten contrast i lluminositat.

stats