Acusen de "nazi" i "supremacista" una campanya protagonitzada per Sydney Sweeney
La marca de texans American Eagle ha rebut crítiques per la suposada difusió d'un "missatge eugenista"
BarcelonaL'actriu Sidney Sweeney, coneguda pels seus papers en sèries com Euphoria i The White Lotus, està immersa en una polèmica per una campanya de moda que ha fet per a American Eagle que ha estat titllada de "racista". Els diferents anuncis que protagonitza per a aquesta marca de texans juguen tota l'estona amb la confusió, en anglès, entre la paraula jeans —que vol dir texans— i genes —els gens—.
Un dels vídeos més criticats comença amb un cartell publicitari al mig del carrer on hi ha escrit: "Sydney Sweeney té bons gens". L'actriu s'hi acosta, ratlla la paraula i hi escriu a sobre jeans. La campanya ha generat moltes crítiques perquè, suposadament, difon un missatge "nazi".
Aquest joc de paraules no és anecdòtic sinó que és el fil conductor de tota la campanya i és on alguns hi veuen un perillós missatge eugenista al darrere.
En un altre dels vídeos, la càmera recorre el cos de l'actriu mentre ella diu "els gens es passen de pares a descendents i determinen característiques com el color dels cabells, la personalitat o el color dels ulls". Quan la càmera enfoca la cara de l'actriu ella diu: "Els meus gens —o jeans?— són blaus".
Alguns usuaris de les xarxes socials han acusat American Eagle de fer-se ressò de la retòrica associada a la supremacia blanca. Uns altres han subratllat l'estranyesa de posar "una dona blanca, rossa i amb els ulls blaus" en una campanya centrada en la genètica i molts ho relacionen amb l'actual moment polític que viuen els Estats Units, amb l'administració Trump entestada a eliminar les polítiques de diversitat, equitat i inclusió (conegudes com a DEI, en anglès).
Hi ha hagut qui ha alertat que la campanya no és sinó un toc d'atenció que demostra l'augment del conservadurisme als Estats Units, recordant que les paraules i els eslògans que es trien per als anuncis no es fan servir mai involuntàriament, sinó que estan carregats de sentit.
També hi ha hagut partidaris i defensors de la campanya i alguns polítics conservadors hi han mostrat suport assegurant que és "la fi dels anuncis woke".
De moment, la marca no ha respost a les crítiques i s'ha negat a comentar la polèmica.