Estils 27/04/2018

Mil·lennials, les núvies que escullen el vestit nupcial amb el mòbil

D'aquí 10 anys, el 30% de les vendes de vestits de casament es faran online

Laura Saula
5 min
La dissenyadora Reem Acra amb les models que portaven els seus vestits

BARCELONACom serà la botiga del futur per a les núvies mil·lennials? Per respondre a aquesta pregunta, també cal saber com és aquesta generació de núvies nascudes als anys vuitanta i que actualment estan en la primera línia de compra de moda nupcial. Fa dos anys la Barcelona Bridal Fashion Week va encarregar un estudi sobre les característiques d’aquestes dones a José Luis Nueno, expert de la indústria de la moda i doctor en 'business administration' per la Universitat de Harvard. Aleshores es va concloure que les núvies mil·lennials es casen més tard de l’habitual, al voltant dels 31 anys, quan ja tenen una carrera professional més enfilada i ja poden invertir més diners per fer la festa dels seus somnis. A més, els encanta personalitzar cada detall de la cerimònia i solen inspirar-se en el que veuen en xarxes socials com Pinterest o Instagram. I per acabar-ho d’arrodonir, abans d’anar a la botiga, les mil·lennials fan una exhaustiva cerca per internet i les xarxes per veure quins vestits els agraden, a més de prendre nota dels consells de les blogueres i 'celebrities' del moment.

Davant d’aquestes dades, en aquesta nova edició de la BBFW se li ha encarregat un nou estudi a Nueno, en aquest cas sobre "La botiga del futur per a les núvies mil·lennials", on es fa palesa la necessitat de digitalitzar el punt de venda. “Elles consumeixen de manera tecnològica a través del mòbil i les botigues de moda nupcial han d’apuntar cap a aquest model de negoci”, explica Bueno. Un consell a tenir en compte, perquè, segons l’informe, l'any 2025 les generacions mil·lennials, Y i Z protagonitzaran gairebé la totalitat dels casaments. En altres paraules, si actualment el 10% de les vendes es produeixen en línia i el 90% no, en 10 anys la proporció canviarà i el 70% del comerç tindrà lloc a la botiga física i el 30% en línia. “L’omnicanalitat serà imprescindible”, assegura l’autor de l’estudi.

Tendències del sector

Són moltes les marques de moda nupcial que s’estan sumant a la màxima digitalització del punt de venda. Pronovias, encarregada de donar el tret de sortida d'aquesta edició de la BBFW amb la seva florida col·lecció In Bloom, compta amb una acurada web on es pot veure en detall tots els models, accessoris i conjunts per fer-se'n una bona idea abans d’anar a la botiga física.

El taller de confecció de vestits de Pronovias

El mateix passa amb Rosa Clará, que dimarts passat va presentar la seva col·lecció per al 2019 al recinte modernista de Sant Pau. Una desfilada en què es va viure un cant a la feminitat íntima i sense artificis. “Les noves núvies volen sentir-se còmodes i úniques en un vestit fet a mida”, explica Rosa Clará, que creu que l’assessorament a la botiga física és essencial per aconseguir el millor resultat final.

Dues models amb vestits de Rosa Clarà

Per la seva banda, la dissenyadora Cristina Tamborero, que dimarts també va presentar la seva col·lecció Hanami, creu que cada dia les núvies són més exigents i entren a la botiga més ben informades i buscant el detall. Un fet que associa a l’àmplia informació que circula per les xarxes socials. “Nosaltres estem al corrent de tot i som actives en aquesta nova plataforma virtual, per això busquem oferir sempre allò que veuen a la web”, explica Tamborero. D’altra banda, la dissenyadora creu que les núvies del 2019 estaran exposades a la tendència del color daurat i empolsat, així com al ‘two in one’: vestits que es transformen durant el gran dia i que es reconverteixen per poder ballar fins a altes hores de la nit.

Els vestits personalitzats solen ser molt buscats per les núvies mil·lennials, i això ho sap molt bé la dissenyadora Reem Acra, que per primera vegada ha exposat a Europa les seves creacions, en el marc de la Bridal Night, un dels moments més esperats de la BBFW. Nascuda al Líban i establerta a Nova York, es tracta d’una de les grans del sector nupcial en l’àmbit internacional. En aquesta ocasió va presentar 30 vestits de la seva col·lecció de primavera 2019 plens de lleugeresa i transparència, amb brodats i encaixos que transmeten una núvia moderna però seductora. “M’agrada poder conèixer les núvies i veure la seva personalitat, perquè al final elles sempre busquen un vestit diferent i especial”, explica Reem Acra.

Un model de les dissenyadores Yolancris

Ho veu igual la dissenyadora Isabel Zapardiez, que durant aquesta setmana ha presentat Touché, Directly to the Heart, una col·lecció inspirada en el món de l’esgrima. “En els nostres vestits les núvies busquen sentir-se elles mateixes, no estar encaixades en cap estil concret. Poden ser tan desenfadades o sofisticades com vulguin”, comenta Zapardiez. Per aquest motiu la dissenyadora aposta per vestir una núvia molt plural i actual, que integra en el seu vestuari tot tipus de peces: des del mono, la caçadora, el 'trench' o fins i tot una original ronyonera. “Una dona sofisticada, però també pràctica”, matisa Zapardiez, que ha escollit el món de l’esgrima per presentar “una dona que s’enfronta a la vida com una lluita”.

La botiga del futur

Una de les dades que indica l’estudi encarregat pel BBFW és que, en un dia de compres estàndard, les futures núvies comencen amb una visita a les xarxes socials i a la web de la firma escollida. De totes les dones que entren a la pàgina buscant un vestit, el 75% es registren, el 50% visiten la botiga, el 35% s’emproven el vestit i només el 13% l’acaben comprant. Per poder augmentar aquest percentatge, l’informe recomana fer una sèrie de transformacions per crear “la botiga del futur” en moda nupcial.

Per començar, és bàsic apostar per les noves tecnologies en el punt de venda per transformar tota l’experiència de compra de la clienta. A través de 'beacons' es pot reconèixer la futura núvia, fer-li una anàlisi facial i gestual, comptar amb emprovadors intel·ligents que facilitin la selecció de la talla o el color, gravar vídeos en 360 graus o fins i tot canviar la il·luminació. També es poden posar prestatges, penjadors o miralls intel·ligents capaços de recordar la llista de preferències de la clienta al seu 'smartphone', catàlegs virtuals consultables a través de 'tablets', la configuració virtual d’un producte o implantar els terres ‘smart’, per posar alguns exemples. En definitiva, la idea és que es multipliquin les formes i canals d’informació i prescripció, siguin online o en el punt de venda, per convertir el conjunt del procés en un model totalment interactiu i personalitzat. Això sí, sense descuidar mai el més important: que la núvia trobi el vestit ideal per gaudir del millor dia de la seva vida.

stats