Cabaret Pop

Per què se'ls han escapat 100 milions de dòlars de les mans a Enric i Meghan Markle?

A banda de nous fracassos per als ducs de Sussex, la família Windsor també ha estat notícia per la rivalitat entre el príncep Guillem i la seva tieta Anna per veure qui treballa menys

Enric i Meghan
27/07/2025
5 min

BarcelonaEnric i Meghan de Sussex s'assemblen cada cop més a un gos pomerània mullat. Al principi tenien un pelatge estarrufat i lluent, però després de mullar-se en la piscina de la realitat semblen una rateta escarransida que només té ulls i ossos. El matrimoni, que quan va abandonar la monarquia britànica el març del 2020 semblava tenir al davant un futur prometedor en el terreny privat gràcies a un suposat talent professional i a un suposat magnetisme social, s'ha anat quedant amb el temps com un d'aquests gossets quan els mullen i mostren la crua realitat darrere de la pompositat del seu mantell pelut daurat. A la parella, que se sentia frustrada per les servituds i limitacions inherents de la monarquia, el temps els ha demostrat el que les persones de classe obrera sabem de tota la vida i que els privilegiats molts cops obliden: de limitacions en patim tots, però sempre són pitjors les de qui té menys recursos per fer-hi front. Per això, mal per mal, era preferible quedar-se a palau.

Aquesta reflexió ve a to de la darrera bufetada de realitat que han patit els Sussex: la no renovació del seu contracte amb Netflix, que van signar fa cinc anys just en deixar enrere la Corona. Després de no haver estat capaços d'engegar cap projecte realment exitós, aquest nou entrebanc els deixa ja en la carcanada en el terreny professional i els tanca la porta a reeditar l'acord que tenien amb la plataforma audiovisual, que els va reportar ni més ni menys que 100 milions de dòlars.

Segons els mitjans que ho han confirmat, People i The Sun, la no renovació del contracte amb Netflix es deu al fet que "ja no hi ha apetència per més contingut". La veritat és que aquesta tesi resulta una mica pobra, ja que és evident que l'apetència pel treball no és el que els mou ni als uns ni als altres. El que els mou a tots plegats són els diners que guanyen amb els projectes i el fet que no vulguin signar de nou un compromís així es deu al fet que el rendiment ha estat baix per als primers –un projecte massa car per a les xifres d'audiència generades– i també per als segons –que no estan disposats a fer res més del que han fet ni tampoc a fer-ho per menys.

Aquesta filtració contractual, que sembla bastant intencionada després que en el passat recent la plataforma digués que no hi havia intenció de cancel·lar cap acord, busca segellar el desenllaç Sussex-Netflix com a amistós, però és un revés en tota regla: Enric i Meghan no han tingut èxit comercial per si mateixos. De fet, des que van abandonar la casa reial britànica, l'únic que ha assolit bones quotes d'audiència han estat els moments en què han criticat els familiars d'ell. És a dir, perquè els renovessin el contracte calia que estiguessin disposats a criticar-los més vegades i més durament. Potser ara que ja han vist que les seves aventures empresarials en el terreny de la comunicació i en el del comerç no els garantiran grans ingressos en el futur perquè no tenen el talent que creien que tenien, el seu interès passa per refer ponts i –ves a saber...– poder tornar algun dia al recer de la monarquia, la qual potser ja no els sembla un ofici tan desagraït.

El contracte amb Netflix, signat el 2020 i gestionat a través d’Archewell Productions, l’empresa dels ducs de Sussex, va començar bé, amb un documental sobre el matrimoni que va batre rècords d’audiència en el seu llançament. Malauradament, la resta de projectes no van tenir la mateixa sort. La sèrie With love, Meghan, estrenada a principis d’aquest any, va convertir-se en una riota internacional, molt més criticada que vista, amb només 5,3 milions de visualitzacions, una xifra mínima per a algú amb una fama mundial com la de la parella. A banda d'aquest contracte, els Sussex han demostrat ser el bluf de la dècada després de signar un contracte també milionari amb Spotify que tampoc es va reeditar perquè els pòdcasts que hi gravaven no els escoltava pràcticament ningú.

La princesa 'explotada'

I si els que van marxar de la monarquia semblen gossos pomerània mullats, els que s'hi van quedar semblen més aviat dòbermans enfadats. La protagonista del darrer numeret intern dels Windsor hauria estat la princesa Anna, que s'hauria queixat amargament de l'agenda tan desbordada que té. El motiu d'aquesta sobredosi de feina és que el seu nebot Guillem de Gal·les, futur rei dels britànics, no ha agafat gens de feina extra durant tot el temps que el seu pare ha estat fora de joc tractant-se el càncer que pateix.

Segons ha publicat Tatler, la princesa Anna no pot més amb la feinada que li toca fer. A punt de fer 75 anys, l'única filla dona de la reina Elisabet II va acudir el 2024 a 474 compromisos reials, cosa que significa que són gairebé dos actes diaris si es té en compte que hi ha dies en què no treballa. El problema s'ha agreujat perquè hi ha un tipus d'esdeveniments que es coneixen com a investidures –en què es lliuren distincions reials com medalles i altres reconeixements– en què només els reis i els prínceps poden presidir l'acte. Com que el rei no ho pot fer i el seu fill no vol –Kate Middleton no entra al joc perquè també ha estat malalta–, tots aquests actes han recaigut directament sobre Anna, que ja ha dit prou. Si Guillem té la vista clara procurarà aviat restituir l'humor de la seva tieta Anna, a la qual el poble britànic adora gairebé més que a ell, que –a diferència d'ella...– és destinatari de tots els esforços propagandístics de palau. De fet, és molt comprensible l'afecte popular per Anna, ja que en el darrer exercici va portar a terme 100 actes públics més que el seu germà, el rei Carles III.

Segons un estudi de l'any passat de la firma YouGov, Anna és la tercera membre de la família Windsor més estimada pels britànics, un 71% dels quals tenen una opinió positiva sobre ella. Només la superen Kate Middleton (amb un 76%) i Guillem (amb un 73%). De fet, Middleton ha superat el seu marit recentment en el rànquing royal, ja que abans era tercera. En aquest mateix rànquing també destaca la quarta posició del rei Carles, 8 punts per sota de la seva germana Anna. Alguns es repengen molt en el privilegi que suposa que la persona que regna no l'escull el poble...

Vacances allargades (i tacades)

Tampoc semblen gaire preocupats per la imatge que projecten els reis dels Països Baixos. Màxima i Guillem d'Holanda han marxat vuit setmanes de vacances a Grècia, on tenen un xalet valorat en més de cinc milions d'euros que es van comprar en vendre's el que tenien a Moçambic. Els plans dels monarques holandesos no tenien matisos: volien estar dos mesos desapareguts del seu país i de les obligacions reials, cosa que només estaven disposats a trencar en una ocasió, el dia 15 d'agost, quan Guillem tenia previst assistir a la Haia a la commemoració de la rendició del Japó, el 1945. La resta de la seva agenda estival era un blanc absolut.

Evidentment, la premsa del país ha posat el crit al cel en veure que Guillem, Màxima i les seves tres filles no li fan cap apreci en tot l'estiu al país que els paga el xalet, ja que no s'han guardat ni una trista setmana per demostrar que els Països Baixos són un lloc bonic on passar l'estiu deixant-se fer quatre fotos promocionals en algun destí nacional abans de fugir allà on més els plagui. És a dir, els monarques holandesos no volien fer el que fan la resta dels seus col·legues europeus, que sempre simulen que estiuegen dins del seu país abans de desaparèixer no se sap on. És a dir, perquè el càrrec els obliga sempre fan una estoneta d'estiu reial fins que passen a fer el seu estiu real. Ben mirat, però, què és preferible? ¿Que no facin l'esforç de dissimular però que siguin completament transparents com els holandesos o que facin l'esforç de dissimular una estoneta i després arribi l'apagada informativa com els d'aquí?

stats